Saturday, August 08, 2009

Selsema Khinzir getting serious..



setahun yang lalu.. selepas SARS dan JE.. masa kehangatan selsema ayam(burung) di Mesir.. masa kerja kat kantin Selangor seliaan Pegawai bawah Kerajaan negeri masa tue.. bila aku kurang sihat atau sket flu.. aku yg ditegur customer yang mesra ngan aku akan jawab.. dengan secara spontan dan bergurau... "Kena selsema babik.."

Gurauan tue dah tak jadi gurauan yg besh skang.. H1n1..Pandemic yang menyelubungi dunia sebelah sana.. America.. Britain.. mexico... dah hit Asia.. tapi depa x panggey selsema khinzir atau H1N1.. depa called swine flu.. dan pembawa dia banyak.. manusia pun bawa.. guinea pig pun bawa.. masa mula2 hit AMerika.. orang anggap macam kifarah ganti nyawa depa dan Israel bunuh2 orang Arab dan Islam masa tue..

Tapi bila dah berbelas kematian.. dan jerebu Malaysia dan Asia makin evil.. hosptal makin padat dan sesak... Sekolah2 di melaka.. Kedah.. Penang totop.. Universiti bercuti.. Melaka ada dua tiga kes kematian yang weird dan evil.. aku yg naik LRT lalu kawasan Cempaka je cuak tengok budak2 sekolah rendah nie pakai mask.. Ampang Puteri Hospital pun ada dua tiga kematian.. yeeeee... cuakkk.. semua orang dah start take note... bala apalah menimpa Malaysia ketika ini yeah??

Gambaran dahsyat lawak tapi ngeri pernah gak aku pikirkan kalau2 Zombie of H1n1 melanda malaysia... ohhh Nauzubillahhhh.. tapi kool jugak kalau buat idea movie ke. kumik konyol ke..

No comments: