Sunday, March 07, 2010

AVIASI FANTASI #1(Komik- M PTS, Afiq dan NAzry)




Mula2 WanZu letak preview buku nie di Pergh aku pikirkan nie projek Nazry Vovin dengan collabo dengan mana2 bakat baru diorang discover di PTS.. rupa2nya Nazry dan Feeqry adalah adik beradik 'gila' denghan bakat dan aritue ada masuk newspaper beliau adalah sebahagian pelajar terbaik SPM dengan karisma kreatif sebab buku nie jugak tengah hit market.. gila ahh.. kawan aku, Vrempire dari pergh dah lebih dulu blogging pasal depa.. aku x blogging lagi sbb aku ego.. dengki dengan pencapaian depa.. plus masa tue aku x dapat lagi jumpa buku depa..

Aku dapat buku nie awal bulan lepas dekat mynews.com book stop dalam perut Jusco AEON Maluri... dan rejoice gila2 malam tue.. punya susah nak expect.. memang besh.. lokesan diaorang raw.. dan depa adalah pembuka komik Antologi Kedua AKU, KAU DAN KOMIK #2 (jugak terbitan PTS..) di mana komik depa adalah antara yang terkool dalam antologi tue.

Sama2 melokes dan memerah skrip..sebijik macam pairing komikus HK.. lokesan diorang kata dipengaruhi oleh mamat DEATH NOTE atau BAKUMAN tapi aku rasa lokesan depa lebih kepada ONE PIECE nyer style.. pada mata aku laa..

idea pun stylo... di mana depa bermain jugak dengan timeline adventure.. kat shitu aku terpesona. Dan melibatkan pulak komuniti Japon dan Malaysia..wahhh gila skrip stylo.. lokesan depa memang agak raw.. tapi neat siuttt..

Meter off ialah.. kartun2 dan komik M penuh dengan stroke bakat2 baru yg cenderung ke arah manga.. rungut Jonos.. ermmmm biar laa.. tapi betul gak.. kebimbangan tue pernah dishared dengan aku bersama Kimball masa chat dulu2..

Disebabkan siri2 FLIGHT dah ada enam Volume tue terlalu mahal untuk dikumpul.. ongkosnya.. tinggi.. maka berbaloila kita grabbed komik tempatan nie duluss..mengambil semangat penerbangan..

No comments: