Sunday, March 07, 2010

NINJA ASSASSIN (Legendary Pictures, Dark Castle Entertainment, Silver Pictures/ Warner bros. 2009)


Mula2 adik badik Wachowski tertarik dengan gaya Rain dalam Speedracer.. masa Ninja thingy dia tue.. pastue depa soh J. Michael Straczynski pulunkan, draft skrip filem nie.. dan kecintaan terhadap filem2 japon yang slash dan supergorefest melahirkan filem nie.. gore yang sedikit kekartunan a la KILL BILL.. tapi boleh menimbulkan minat dan mood jenayah untuk slash orang tue macam mudah jer..

Opening stylo gila.. lawak pun ada.. bagusnya filem nie ada beberapa lagi rahsia keninjaan dan sekil Ninja diberitahu dengan jelas.. macam bekas bau badan dikesan orang.. sekill sekilll..

Masa filem nie hit pawagam kita.. semua terkeliru dengan
NINJA.. satu lagi offering Omputeh yang obses dengan Ninja.. sebagai isyarat depa windukan filem2 1970an ke 1980-an yang gila memulunkan idea Kung Fu.. Karate dan Ninja.. ke tanah Hollywood..

Training dia tue masa kecik2.. macam biasa laa.. omputeh campur adukkan ajer karate dengan Kung Fu dengan Ninja nyer sekill..

rain memang poyo.. tapi untuk filem nie.. dia jadi cold dan dingin.. macho la jugak as usual.. at least dia okay la daripada jay Chou.. tah napa aku x suka Jay Chou ehehehe..

No comments: