Saturday, April 17, 2010

CIRQUE DU FREAK The Vampire's Assistant (Relativity Media, 2009)



Cerita nie memang bersesuaian dengan namanya.. dan stylo.. merapati kejayaan dan kegilaan pembaca novel ke filem like said- Harry Potter dan Twilight.. tapi aku rasa filem nie berhak dipanggil lebih stylo dan remaja..tapi novel Darren Shan macam besar jugak di US..

Dua hero nie pun- pastu bertelagah jadi seteru- memang teen actor... lagi2 budak Steve Leonard(lakonan Josh Hutcherson) yang kelakar gila dulu dalam cerita cinta budak kecik tapi konyol romantik gila.. (LITTLE MANHATTAN dulu..)-lakonan dia dalam filem nie memang sangat promising..

watak2 lain dalam nie.. dengan freak show circus dalam tue pun smart jugak.. tengok Ken Watanabe jadi The Tall.. Salma Hayek berjanggut.. dan mamat Riley jadi Larten Crespley vampire immortal pengajor hero dan trained hero jadi assistant, half- vampire pun stylo.. memang menepati tajuk citer nie.. besh2.. sangat closed dengan INTERVIEW WITH THE VAMPIRE ujung 90s dulu.. meter cool dan stylonya..

belah orang jahat pun besh jugak di mana Stevenson- aritue jadi Punisher... dalam WAR ZONE.. skang jadik Vampanese.. (mcm siot jer bunyik.. wakakaka..) dan baldy Mr Tiny yang misteri tue.. jugak cemana makhluk
kecik2 grafik ala2 Smeagol dengan robe dan muka kerek..

pastue coffin siap ada speaker bagai.. kellassss... fighting dalam cerita nie pun ok sket.. walaupun motion depa mcm Smallville superspeed nyer style.. meneruskan jugak style Buffy.. Angel atau Twilight nyer terbang atau mana2 movie lain..

No comments: