Friday, April 02, 2010

KITA HANYA DI SEBERANG JALAN (Baharuddin Bekri, PTS SYok! Metropolitan 2010)



Nie adalah satu novel yang aku angkat dari lambakan novel2 kat Booth PTS di Seberang Sungai masa Pesta Buku baru nie... Hasma angkat satu lagi buku dia yang dipersembahkan a la diary atas buku latihan sekolah tue..

Buku nie aku da lama nak rembat tak rembat2 kerana lokesan hiasan cover dia oleh Just Jimi yang a la2 Bortahg/ tangh tue.. sekil siottt... cerita dia pulak agak jujur.. menarik.. ada kelakar walaupun bahasa skema dan mamat nie menggunakan jugak kepakaran dia dalam bidang bisnes dan ekonomi.. (jurusan dia amik..) Mamat nie berasal dari Sarawak.. melayan aku sekejap kat Booth PTS yang sibuk gilos tue.. untuk turunkan tandatangan dio.. atas nasihat mamat yg jadik promoter.. selepas Hasma kumpulkan kesemua DEAR YAYAH dan dapatkan sign otograf penulisnya jugak.. aku baru lepas mintak Aviltone sign atas kumik FANCIER zine dia.. angkat kat meja PEKOMIK nun jauh seberang sana jugak.. di mana pelukis Takaza budak Kolej Islamik mana tah.. Bop sedang layan peminat2 sempena komik2 depa jugak..

Satu lagi aku minat pasal mamat Baharuddin bekry nie ialah dia menggunakan falsafah2 kehidupan dan cinta agak menarik.. well walaupun novel2 lain yang diusahakan perempuan pun banyak guna falsafah.. tapi mamat nie sekil sket.. aku soka.. dan terpesona...

Tapi orang jahat dalam novel nie tak berapa nak jahat ehehehe..

No comments: