Sunday, April 25, 2010

SUPERGIRL #51


Title yang bermula balik dua tiga tahun nie memang sangat menarik dan khabarnya sales dia boleh tahan jugak.. kat US sana.. sebab masa kat Metropolis..ada dua tiga watak budak emo gothic disturbed befriending Supergal..

Untuk cover nie.. ada dua pilihan- satu oleh Josh Middleton dengan warna yang terang menarik.. satu lagi tribute kepada mendiang Mich Turner.. waaaa.. aku angkat yang Mich Turner punya.. jahanam duit aku ehehehe...

cerita mengisahkan balik lepas Lana yang aritue kat no.49 konon2 mati dapat disease.. alih2 dah ada dalam satu hives.. rupanya disembunyikan oleh Queen Bee(!) dan mereka merepek2 dalam bahasa Kryptonian.. terdahalu sebelum tue.. opening adalah bagaimana Lucy aka Superwoman terdampar telanjang semula a la TERMINATOR dan Sarah COnnor kalau merantau ikut portal masa.. tau2 marah2 dan mengamok.. dengan superpower...

Memang kumik nie tak berenti lawan2..issue lalu dua issue serammm.. Silver Banshee yang mistik dan suka menjerit.. seram gila.. sebelum tue Superwoman.. dan Reactron.. dan watak2 Kryptonian..

also cameo dari Gangbuster.. setau aku Ganbuster ada ramai.. yang nie mcm suit watak Arnold untuk cerita Superhero lawak seorang daddy untuk anak dio jer.. (filem krismas tue..)

jugak preview perhangat minisiries FIRST WAVE di mana The Spirit, Bekmen dan Doc Svagae.. dipulunkan oleh Brian Azzarello scrpting dan Rag Morales .. dan ianya dalam Black and White!!

No comments: