Saturday, July 17, 2010

Kenangan Piala Dunia 2010



Selepas bersengkang mata beberapa minggu.. that's not including me.. sebab aku hectic gila la konon2 kerja.. akhirnya Piala Dunia melabuhkan tirainya.. dengan Sepanyol- yang mula mengejutkan orang dan peminat bola sejak Euro 2008.. menjadi juaranya... dan menyaksikan Brazil ilang sentuhan keramat depa... di mana Brazil bukan lagi Brazil- main ganas gila.. dan Belanda lak malam final jadi pelakon2 bangsat.. England memang kaw2 charoi.. tapi England selalunya begitulah.. luck depa memang x ketentuan sket.. dari dulu lagi.. perancis? Italy?? Bancai gila... kali nie..

Piala Dunia yang baru berlalu nie juga menyaksikan hype dan headlines lain mewarnai liputan- liputannya seperti Paul si sotong yang meramal tepat gila.. Larissa model Paraguay... paris Hilton pun nak masuk jugak?? Dan jugak WAGs- isteri kepada bintang2 bola yang tahap selebriti.. (kebanyakannya dari pasukan yang bungkus awal..)

Kenangan aku pada Piala Dunia would be masa kat mesir.. di mana kami x perlu nak stayed overnight.. memadai lepas Maghrib dan lepas Asar.. (kalau summer..) da boleh tengok kat sana.. dengan meriahnya.. di kantin Pahang.. 1998 would be kat bilik aku di Kompleks Rumah Selangor dulu.. di mana budak2 lepak bilik aku sebab aku beli TV Adab Said tolak kat aku.. zaman2 Perancis dan Brazil power masa tue..

No comments: