Sunday, April 14, 2019

UPIN & IPIN KERIS SIAMANG TUNGGAL Les Copaque 2019

Watched this flick along with wife..sis in law dan tiga ekor anak dia YG monsters SBB hyper terokkk.. dapat tikit jam 650 pm sbb show YG kol 610 dah near full. Xmau mendongak depan skrin duhh. So ada LG sejam nak melangut tu Aku dan wife serta kids g sightseeing. Ku sempat main train YG Ronda dalam mall Tu. Grab BORUTO seketul dua.. radio player baru dgn bajet best.. utk play cassettes balik.. saja Cari nahas recollecting APA YG prnah Ada SBB koleksi Aku consider jahanam adik Aku punggah ntah lupus ntah Lego kat kawan dio Tu..                                               
Dapat je masuk hall 650 pm terus g dewan 4 ke? ntahhh.. dah berlangsung few trailers . lama kat milih makanan tadi.. cerita start.. di mana 10 min previews tu aku da pulun kat youtube dengan anak tapi macam lain sket je awal dia heheh.. dari kejar ayam yg salu curik selipar Ipin.. then depa kemas barangan Tok Dalang then zasssss..diheret ke portal.. portal tu plak rupanya ke Inderaloka dan ada laluan jgk dari Batu Belah Batu Bertangkup.. then in between tue ke ada flashback ke zaman dahulu di sebuah negeri asing purba.. kisah berkisar keris sakti dan watak villain nama Raja Bersiong.. da rasa vibe best kat situh..
Then there's Belalang.. pak Belalang. mak Deruma nye part menangisi Tanggang aku leh terjuraian air mata.. ceiss.part twin Upin Ipin windukan Opah dan Kak ROs aku xrasa sangat.. Part Bawang merah rindukan Putih tu pun satu twist menarik jugak. geng2 Lanun tu pun istimewa.. overall its a nice twist dan homage yg refreshing kepada kisah rakyat klasik kita

Watak YG agak Surprising Nakhoda Ragam dengan design Bahtera YG agam>. Babak babak
chasing antara upahan raja Bersiong dan semua mereka pun syok dan dramatik.. nampak kesungguhan dan kerja tekun makan tahun tu.. kita semua pun ada baca artikel boss Upin Ipin belanja besar hired pemuzik luar utk skor music..


dan apa yg aku pelikkan tu kenapa Lescopaque tak berani push PUTERI jd movie dulu siap tanya kaji selidik aku rasa depa bleh trus je buat movie dlu mesti meletup end up jd Tv series je..jadi xsangka leh jadi akan ada movie crossover dengan Raja Jenin.. perghh.. pertarungan Siluman Siamang melawan Raja Bersiong pun memang cun..

No comments: