Tuesday, June 13, 2006

KEANE Under Iron Sea



Masa mula2 depa naik dan pressure untuk album kedua.. depa claimed nak buat satu album yg fast dan rocking... funky.. aku takut depa jd Maroon 5.. tapi nampaknya depa tak buat mcm tue..

Ada banyak reviews aku baca kata depa buat satu direction dan composition yang baru.. tapi nampaknya tak ada sangat pun.. aku x jumpa apa yg dikatakan kelainan selain single pertama yg depa pertaruhkan yang sangat superb dan rocking.. aku ingatkan U2 masa mula2 aku dengar... Is It Any WOnder mmg besh!!

identiti lagu Keane dlm album Hopes And Fear masih bleh kita jumpa dalam lagu2 seperti Put It Behind, Leaving So Soon.. Try Again dan kdg2 terasa macam Coldplay dan early Radiohead whining days.. dan mmg tiga lagu tue jer aku rasa enjoy selain single pertama td..

Nothing In My Way nyer piano playing seakan nak imbau kepada
Somewhere Only Know..
tapi takde laa mcm Nickelback yang balik2 buat lagu baru mcm How You remind me..

Crystal Ball, Try Again dan Frog Prince pun dengan imej kental yg sama.. some may find it lame.. some may find it still nice..

yang lain2, dengan instrumentals stuff pun ada.. anggaplaa piano dan music Keane mencari2 identiti untuk tidak dikatakan mengejar Coldplay walaupun Hopes And fear tue pada aku da buat Coldplay pening jugak nak bikin masterpiece baru.. (pada aku.. yeahh.. Jekael betul.. review aku terlalu biased ehehee..)

satu lagi.. penyanyi dia mmg cumil... ehehehee..

so is it Any WOnder? korg nilaikan..

untuk rock dengan piano lagi.. korg cari band alternative late 1990s dulu nama Ben Folds Five- merdu jugak..

This post has been posted by WAVE RIDER on Jun 10 2006, Pergh.com/forum 08:31 AM

No comments: