Monday, December 18, 2006

FATAL CONTACT aka Underground Fist



Director: Dennis Law
Actor: Jason Wu, Ronald Cheng, Miki Yeung, Lam Suet, Theresa Fu

Untuk sesiapa yang ske menendang...sparring orang.. dinding... berdarah dan ketahanan bdn..

Bila menonton filem ini sekali lagi akan teringat kepada SPL dan fahamlah betapa Hk bersungguh- sungguh memberitahu dunia bahawa set2 Yamakasi dr perancis atau Tony jaar tak tera..

"Tunas harapan" filem2 Hong Kong (pinjam word kawan akoo).. untuk genre sebegini- WU Jin/ Jason Wu/ Jacky WU Jing yang membelasah dan dibelasah Donnie Yen dlm Sha Po lang adalah tunjuang utama dalam filem ini.. dia denghan kaki dia.. perrghh.. makes me wonder apsal bukan dia yg jadi Tiger Wong aritue untuk Dragon Tiger Gate...ohh sbb dia x chun.. tp di HK- aweks2 Cina ramai yg sukakan dia..

DVD filem nie antara yg terlaris di rantau Asia.. di belakang ROB B HOOD (Jackie Chan's last bersama2 set HK..) sekarang nie.. da rilis seminggu lalu di rantau Asia.. cekidaut..

Plot simple.. bunch of teenage yg singkek tiba2 terlibat dalam streetfight haram..


Twitch- web filem2 bergasak Hk dan siam menyebut.. "inilah dia jaguh wushu (hero) yg sealiran dengan Jet Li.. baru nak diberi pengiktirafan dan pendedahan sepatutnya untuk dia.." Oleh sbb dia je jd perhatian- so aspek moment dengan kawan2 mcm kurreng je diberi perhatian.. (pandai2 je akoo.. pdhal aku tgk part bergasak dia ajer.. x sesabar mcm aku tgk SPL yg banyak gak moment dengan ahli keluarga ehehehe..) dan satu lg sebab awal2 tue dia bergaya nerd jer..

Nak tau siapa dengan siapa dia bergasak last? ehehe mamat dr KUNG FU HUSTLE. yg main kaki gak tue.. yakhhh...

Satu lagi kebetulan- filem nie sama tajuknya pulak dengan dokumentari special TV ABC untuk bird flu di US dan HK.. soo pastikan korg check betul2 masa cari CDnya.. mana nak tau.. ehehehe..

**** for bergasak
** for plot
*** for picture

No comments: