Monday, February 26, 2007

THE HIGHER On Fire (Epitaph)


this is The Higher- depa nyer music disebut sebagai "pop rock emo R&B colliding in dance party explosion.." atau "Saves The Day meets Justin Timberlake." hoih cemana tue?

depa dr Vegas.. pernah setour dengan band yg jugak drpd Las Vegans- Panic! At the Disco

mula menarik perhatian masa album Histrionic..(2005) tp kalau korg dengar lagu Histrionic- set2 yg ske musik keras mesti menyumpah

Album On Fire nie keluaran dan terbitan Epitaph- independent records yg membesarkan nama2 punk rock underground mcm The Offspring..Pennywise.. Agnostic Front.. Black Keys.. NOFx dan banyak lagi nama.. tue yg aku x faham bila band sounded too glam like any other bands nyer voices dan sounds mcm nie leh signed dan released by Epitaph.. mungkin sbb da ready dan kaya kot..

Insurance.. opening agak besh atau seolah- olah besh..

lagu rilek2 mcm Can Anyone really Love.. tp suara dia utk lagu nie kdg2 mcm annoying untuk dipanggil rock.. mcm boy band jer lagu nie.. ntah2 lagu nie yg jd fillers utk TV show.. masuk radio kita nanti.. betul2 mcm stok lagu BSB.. yaaieee...

DARE diberi lagi... untuk stok mcm nie.. suara dia pop sgt utk dicalled rock band.. lain aa mcm Sugar Ray ke..

suara dia closed to Yellowcard only takde kebisingan dan punk rock mcm Yellowcard...
kdg2 mcm New Found Glory nyer whining.. mcm lagu Movement. dan Rock My Body- dua nie jer yg aku rasa aku leh ske..

sesuai untuk org yg selesa dengan lagu "rock yg x bising.." terlalu pop..

3 comments:

pjoe said...

dari apa yang aku tau...
kalau dah band tu dr vegas...
nmppak sgt 'fake' nya dia tu..
Bukan aku diskriminasi..cuma kekadang tu...
wtf.. emo meet pop like justin?
pLease..?
Diorang takleh nak guna terms lain ke?
And menggunakan istilah "emo" campur ngan Justin?

hurmm...
aku belum dgr band ini dan aku juga tertanya2..
mungkin pendapat aku akan jadi lain...
ataua mungkin aku akan maki hamun..

p/s - Reggie And The Full Effect...
kalau dibuang sound distortionnya...terus jadi boyband.
BUt.... they make it brilliantly
gosh..

myownmind said...

waaa beshnya ada org komen blawgs ako.. thank uuu buddy..

oo kalau band dr Vegas tue mcm The Killers- dia main besh dan sounded mcm Brit.. ko nak kata dia fake ke? tablehhh..

bagi aku aku ske The Killers... (dan abaikan laa attacking dia terhdp Green day yg memburukkan US dengan menyanyikan lagu American idiot di khalayak US dan Europe..)

marah sungguh kau yer.. aku pun nak marah dengan The Higher nie.. tp rasanya nak marah lagi sama Daughtry ke..

myownmind said...

waaa beshnya ada org komen blawgs ako.. thank uuu buddy..

oo kalau band dr Vegas tue mcm The Killers- dia main besh dan sounded mcm Brit.. ko nak kata dia fake ke? tablehhh..

bagi aku aku ske The Killers... (dan abaikan laa attacking dia terhdp Green day yg memburukkan US dengan menyanyikan lagu American idiot di khalayak US dan Europe..)

marah sungguh kau yer.. aku pun nak marah dengan The Higher nie.. tp rasanya nak marah lagi sama Daughtry ke..