Tuesday, May 08, 2007

Bing+ Jakaal strip by Adzakael

One of my good friend... yg seeing diri aku penuh wisdom dan potensi la kengkonon... lebih drpd aku atau org lain melihat diri aku nie... Jekael.. atau Adzakael atau nama sebenarnya Khairul Idzham..ke Idzwan aaa?? (dia marah aku called dia Khaiii...) sedang mengushakan "keratan komik bukak baju hariannya..." (daily comic stirp aa tue.. aku konon2 sindir akhbar tempatan nyer work menterjemah..)-Bing dan Jakaal..

merakam sindiran sosial.. lawak black humor..slapstick atau be whatever... ada dua tiga lawak mcm haramnya tue aku la konon2 bagi idea eceh...

menurut Jekael... Bing dan Jakaal lebih kepada alter ego dirinya..
Bing,seekor kambing karnivor dan Jaakal,seekor anjing vegetarian dengan dress elitis social corporate..mereka berjalan dan melihat masyarakat atau kadang2 menjadi sebahagian daripada masyarakat-

Bing dan Jakaal seboleh2 nye menyedarkan org ramai dan masyarakat betapa rapuhnya org melayu terhadap kesedaran ilmu.. lewat sketching dan lawak mcm haramnya itu.. well done bro!!

more on adzakael.com...








No comments: