Thursday, May 10, 2007

SILVERCHAIR Young Modern


beberapa bulan yg lalu.. Jekael dr Otolia melaporkan remaja yg dulunya grunge yg da grown old dan main man dia br pulih dr sakit ritue.. Silverchair dah released album br... clip dan single pertama taruhan depa- Straight Line mencadangkan depa da gone a bit Coldplay-Depeche Mode stuff ..(da letih kot..) dan tgk aje laa cover concept album tue..

mari kita try!! aritue spot depa kat cover UTOPIA ke HYPE eh.. ramai bdk2 grunge leh layan idak ke garapan music br depa nie..

Daniel new lookie pun err.. something ehehee.. mmg muka sakit..

ada cubaan menjadi indie..piano ikut rocking tune dan noise...dan gitar still rocking mcm terlihat dalam Mind Reader... dan opening title track- Young Modern Station tue bleh layan lagi...

tp ada yg x ske ngan sound baru Silverchair nie menyalahkan keterlibatan Paul Mac... producer/ musician yg mengiringi depa skang.. bg aku mcm okay je idea nie.. sbb idea dan sound dia nie takde la jauh sgt drpd last offering dia- Diorama.. (dan Neon Ballroom lagi..

ce try if You keep Losing Sleep..rancak2 lps tue mula la jd mcm Across The Night.. - very much like The Smashing Pumpkins meets "budak2 rock piano" meets indie yg meriah ada trumpet segala.. meets Extreme (funk metal arena stadium rock 1990s)..

Reflections of Sounds sedap..lagu lembut..

permainan gitar the Man that Knew Too much pun besh..

dan korg mesti raa ganjil bila dengar Low.. tp besh.. depa buat lagu feel good, ez listening' rock mcm Foo..

overall aku rasa aku masih mendengar Silverchair...yg makin matang..

1 comment:

pjoe said...

yup!
this new silverchair's album totally buat aku minat semula dengan mereka.

-btw boleh aku link kan blog kau ke blog aku?