Thursday, February 12, 2009

Grammy Award 2009













penganugerahan Grammy mungkin dah sedikit berusia.. dan tua.. banding dengan VMA... MTV Music.. atau sebarang anugerah hip lain di US sana.. stok lagu yang tercalon pun semua mementingkan idea yang big.. gempak.. global.. kemanusiaan.. dan "matang".. dan ada bunyi nashville.. terma untuk country pop..

So tak hairanlaa Coldplay boleh menang.. Lil wayne pulak untuk rap Album.. dan pakcik Robert Plant (dari sejarah dunia Led Zep) bersama Allison Krauss antara yang menang besar malam tue...

persembahan tahun nie konyol2.. lagi2.. paduan Jonas Brothers gay bersama dengan Stevie Wonder.. sket2 panggey pakcik tue Stevie.. cara panggey macam Stewie lak tue... kemunculan Jonas Bros turut diejek oleh budak2 Blink (skang dah jadi Amgels dan the Airwaves).. sebelum menyampaikan anugerah untuk Coldplay untuk best Rock Album.. menimbulkan kemenyampahan Kid Rock... yang turut bagi persembahan bertenaga.. (tapi bukan secawan kopi aku.. sorry..)

belum kira mamat poyo jamie Foxx yang pairing dengan budak2 hip hop untuk tribute .. huii tak sukanya aku mamat tue.. dalam filem nak poyo pejuang US jer..

Sugarland dengan Adele.. aku sokaa... tapi suara Sugarland tue memang tipikal komersil... kira ok laa.. banding dengan Miley Cyrus dan Taylor Swift sebelum tue..

radiohead jugak masyukkkk.... dan lagi besh McCartney diringi deram dave Grohl untuk satu lagu rock n roll lama.. yahh..

neil Diamond pun besh.. selamba..U2 masih power..

Antara selebriti bukan nyanyi yg muncul malam tue ialah mamat CSI NY yang tabewsh Gary Senise, makcik CSI yang suara nagder tp seksi yang suka Eric Delko tue..pastue ada THe Rock.. ada Samuel L Jackson.. gwyneth paltrow... Morgan Freeman dan ramai lagi.. kalau ada Dov davidoff mesti besh..

No comments: