Sunday, April 26, 2009

ONLINE DENGAN TUHAN tanpa wayar.. Islamika.. PTS 2009



Buku bernada santai penuh pengisian agama nie mengingatkan aku kepada buku2 kecil agama yang berada di pasaran mesir di bwh penerbitan Darussalam. berbetulan Darussalam pun antara cargas dan tersohor kat sana.. desgn layout pun cantik.. kulit buku pun neat... cuma Darussalam tak menyediakan bahan popular macam PTS..eg. novel kumik blablablabla..

Ustaz ZULKIFLI khair punya pendekatan bolehla disamakan dengan Khalid al- Jundi atau Amru Khalid di Mesir yang jugak menguasai TV Al JAzeerah untuk slot agama di mana Amru sangat dekat dengan kelompok remaja walaupun beliau sebenarnya bukan dari jurusan agama.

Buku nie banyaknya menggesa hubungan manusia terus dan langsung dengan Tuhan tanpa wayar, menyindir kepenggunaan Internet tanpa berhemah, ibadah, ilmu Islam dan lain2. Antara fenomena agama yang disebut jugak di dalam buku ringkas ini ialah Ustaz HArun Yahya dari turki yang terkenal dengan buku2 dan video pengkajian ilmiah dan pembongkaran sains dan laman web Islamik dr UK Muslim heritages..

Memang menjentik dan menghiburkan. Hati pasti tersentuh dan tertawan dengan pendekatan beliau. Incha Allah.. aminn.. menitik air mata.. terjentik..

(Aritue aku nampak awek dress seksi kaw2 angkat buku YAKJUJ MAKJUZ dan BENARKAH ALEXANDER BUKAN ISKANDAR ZAULKARNAIN.. kat booth PTS.. kagom2..)

1 comment:

zhk said...

Terima kasih kerana membaca dan mengulas buku ODT. Salam perkenalan.