Friday, May 29, 2009

PRISON BREAK SEASON 4.. lebih menggetarkan. lebih puzzle dan lebih aksi.. dan lebih sakit hati...(ye ke?)



Kagom jugak aku dengan cara depa memanjangkan idea, crappiness tapi masih lazat.. rangup , masih dramatik, masih action- packed.. car chasing- run, run, run- ada banyak tempat hero dan semua watak dah pergi.. tapi kenangan terhadap musim lalu di Fox River msih mengusik.. cewahhh... dan diimbau..(tak macam HEROES yang jahanam gile Season 3 nyer...)

Awal season 4 nie.. depa- Scoffield selepas dapat semula Sara.. (trick bodo season 3), Burrows, Sara Trancedi, Mahone done chores yang diberikan oleh seorang FBI freak (menjadi la watak dia nie..) Don Seif- yg kunun2 berani mengusik The Company yg handled sebahagian kerajaan dan Feds.. yang ditengah2 seasonnyer- pun dijebak oleh The COmpany (atau Jeneral Kratz yang lbih berkuasa)- dan dengan ;ebih komplikated- Gretchen dah keluar dari tahanan The Company selepas kematian .... depa (Gretchen dan Seif) bersatu pulak dengan T Bag untuk tracked balik apa yg Burrows dan Scoffield cari dan kumpul. Scylla..

Dalam misi pengumpulan data dalam Scylla tue... hidung Scoffield berdarah memanjang dan dikaitkan pulak denhgan penyakit keturunan Apak dio.. - ditahan Company (atau genggaman Jeneral Kratz botak kijam licik..) masa bergelut denan penyakit tue.. ditawarkan pembeahan membersihkan otak dia te.. dlm masa yang sama korek memori istimewa Michael terhadap The ccompany dna Scylla.. Burrows buat kerja COmpany.. lagi.. tapi Michael rosakkan plan tue.. sbb tak pernah percayakan The COmpany atau dah tentu kyasa minda dia yg powerful tue tak perlukan the Company untuk akses kekuatannya.. ) Tapi dalam masa yang sama pu;ak- adik beradik tu mula dihantui seorang waniita- ibu depa.. after all these 23 years- after all that runinngs and chasings.. alih2 Mak depa pun adalah part of The Company? dan tengah set plot pulak untuk menjatuhkan General Kratz- atau pun dia- ibu depa sendiri dalam bahaya?? Tidakkk.. mak dia lagi kijam.. dan evil.. sanggup tengok Burrows disnipe.. ohhh ibuuuuukkk... dalam perebutan dan perlagaan gila the Company untuk rule donia... Damn! Very darth Vader... "i am your moothherrrr..."

Penutup season lagi shock.. dan kira realiti drama nie agak logik la jugak.. dan dah penat nak mikir kejutan2 untuk setiap siri kot.. gilaaaa..

Aritue seeing Gretchen jadi awek seksi Goth dalam sitcom TWO AND A HALF MEN..(Charlie Sheen) memang hott laaahh..

No comments: