Sunday, July 12, 2009

Kempen Keselematan yang Tak Selamat

Suara2 yang mengisi pagi di radio2 swasta kita penuh dengan gurauan dna lawak2an untuk perebutan dan perlumbaan mengejar rating tertinggi.. itu aku tak kisah lagi,.. yang aku kesalkan ialah pesanan khidmat masyarakat. Yang bagus macam Jangan abaikan/ membelakangi pesanan ini.. masa mula2 nak ketatkan Pemakaian tali keledar pinggang belakang kat keta2...

Yang tak bagus macam dulu.. ERA pernah suggest kalau ada perompak serang kat tempat gelap.. atau parking line yang terosorok..jangan melawan.. serahkan ajer semua yang kita ada? Aittt.. takde usaha langsung untuk mempertahankan milikan kita..

Yang akhir2 nie lagi laa.. kempen keselamatan Sinar.fm untuk kes peragut. snatchers tue bagoss.. tapi penyampaiannya.. lagi pulak dengan Raja Azura dan Khiairl punya lawak..padahal msg tue supposedly serius.. tapaham aku.. kenapa la depa tak pandang perkara ragut tue sesuatu yang besar... big... kenapa laa disampaikan dengan bentuk santai dan gurau.. sepatutnya iklan yang lebih keras.. mengancam dan menakotkan..

No comments: