Saturday, February 13, 2010

Lu Pikirla Sendiri Da Movie





Belum pun keluar pawagam.. da la tengok screening percuma.. da kena taruk kaw2 dengan wartawan2 hiburan Malaysia (yg mostly gay.. lembut dan terkenal dengan term tahapa2 untuk sebarisan artis yang depa calling kekwat laa.. propa laa..tahapa2..).

Nabil pun silap gak..dia kata filem nie tak capai tahap piawaian dia.. aduhh silap kat situu..filem nie bukan one man show punya keje..

Aku tried hari kedua filem ni di pawagam Ampang.. memang sesuatu yang lain rasanya menonton filem nie.. macam ada editing slack.. tapi nak kata tak besh.. ada part menarik jugak..

Pertengkaran Nabil dengan awek utama movie nie- (Puteri Sara) nampak agak menarik jugak.. walaupun ada banyak part tak pulun dengan baik.. ada banyak editing slack.. contoh Zizan menyelar Puteri Sara biarkan nabil menggelupur kehujanan tue.. macama da bende Zizan bebelkan diorag dah edited.. tak abes.. pelik..

Nabil yang terlalu advanced ideanya tue mungkin tak dapat sampaikan idea brilliant dia bila ditangani oleh dua kali penulis dan produksi krew yang dirombak.. kesian gila.. dan idea2 tue ditambah pulak dengan Skim wajib Tayangan dan layanan sinema terhadap filem kita sendiri- menyebabkan kehangatan Nabil yang cuba nak deliver "sebahagian kisah hidup dia"- menjadi suam- suam kuku aje..

Penyelamat filem nie ialah lagu2 latar yang sangat penuh daripada Meet Uncle Hussien, Sofaz dan nama2 seperti Zaibo.. Eby Yus dan Vanida antara penyelamat jugak.. begitu jugak Umie Nazeera nampak cun dan seksi pulak dalam muvi nie..

No comments: