Saturday, April 03, 2010

BATMAN # 695.. cerita makin kompleks dowh..



Entah ngape.. mamak kedai buku dan mags.. (keluarga Selvan jugak ke.. tatau pulak...)kat bawah Ampang Point tue tak ado pulak lotak komik2 Marvel macam IRON MAN yang macam2 tue.. yang ado hanya BEKMEN.. dan Superman (yang sekarang tak ada Superman.. hanya watak2 lain di dunia Krypton tue..dan STAR WARS CLONE WARS jugak BUFFY.. tapi kira okeh aa.. aku memang suka angkat Bekmen pun..

Sekali lagi... Batman sekarang adalah Nightwing.. tatau ngape wayne ada tapi manjang berjalan2 dengan usahawan2 lain bongkar apa yang patut.. (adala sesuatu yang Wayne plan tue.. )Ingat ya- plot nie adalah lanjutan dari siri saga BATTLE FOR THE COWL lepas Bruce konon2 matik tue dan plot nie pun dipulunkan oleh penulis yang sama..

Oleh kerana batman tue bukan wayne agaknya.. dia main masuk ajer funhouse tah milik siapa (biasanya kita tau keluarga angkat Joker yang so-called member, ahli keluarga dia punya..) pastue kena topeng gas beracun milik Penguin dan konco2 baru dia.. pakatan baru yang sedang menjatuhkan, atau perang dengan Black Mask.. adehhh...

Meanwhile keluarga mafia Falcone ada gak dalam komik nie.. memang kaw2 kompleks komik nie skang.. pastue ado pulak Kitrina.. anak dara dari family Mafia tue yang berjalan malam dan mencurik diamond.. inspired dengan Catwoman.. dan sedang merancang mengumpan Catwoman untuk projek usahasama depa pulak.. damnn..

Pastue ada pulak The Reaper.. seperti yang korang tengok di cover.. ada banyak versi The reaper.. aku pun da pening.. cover tue nampak macam SPawn,, mencadangkan DC teringat lagi pakatan SPAWN dan BATMAN crossover ujung tahun 1990-an dulu (agaknya..)tapi aku lagi suka kalau diorang pulunkan Ragman yang kejam dulu..deal jugak dengan mistic.. golem.. persoalan anti nazi... voodooo.. gilakkk..

No comments: