Saturday, May 01, 2010

BATMAN/ SUPERMAN #69





Ardian Syaf adalah Indonesian kedua glamer dalam bidang komik internasional.. dapat banyak projek komik2 US selepas Sami Basri.. dan dalam kerja pencilling beliau nie.. banyak gak yang dapat kejar kerja cemerlang Jim Lee.. tapi moka Superman dia untuk issue nie.. kejap2 jadi Hulky.. dan kadang2 mcm muka Indon eheheh..

Reviewer komik Barat pun da start komplen yang nie ada muka Superman dan Wayne dia lokes agak lawak sesetengah part.. dan faham laa kejar deadline dan rushing.. dia lokes cantik tapi tak konsisten.. kata reviewer Barat.. dan depa agree bab fighting lokesan dia sangat cemerlang.,, di mana Superman belasah karakter assasin pakai armor macam Ironman dalam komik nie nama dia NRG-X..) . untuk lebih mamat nie.. korang leh dapatkan DRESDEN FILES...

Inking Ardian disudahkan oleh Vicente Cifuentes..

OUR WORLDS AT WAR nie rasanya saga cerita ujung millennia dulu.. di mana komik2 DC Universe terlibat.. hmmmm.. kenapa eh DC letak balik piece OUR WORLDS AT WAR dan letak Aftermath.. something la nie.. ahh malasnya nak checked semua.. yang aku angkat nie pun da makan berbelas ringgit.. auww..

No comments: