Thursday, May 20, 2010

Ronny James Dio.. Kau pergi jua... (1942-2010)



Helemekk.. sodeh lak.. pakcik tua.. 67 tahun tapi still ngerock dan metal- Ronnie James Dio.. last berjalan seiringan dengan band legenda Black Sabbath.. touring telah kembali ke kemurkaan Allah.. ehehehe tak boleh judge sebenarnya.. (walaupun depa bukan Muslim..)sebab rahmat dan kasih sayang Allah bukan kita tau.

teringat kocik2 dulu aku dengan Ramli hassan yang agak gagap selamba gila pasang lagu Holy Diver kekuat mini compo dalam kelas back in 1986..lepas lagu Holy Diver.. pasang pulak lagu Durjana kau.. kauu kauuu... SYJ.. wahahaha.. masa tue.. sekolah aku numpang sekolah hagama pagi sebab bangunan sekolah aku nak ditambah baru dan diperluaskan.. maka cekgu2 berjalan la sket nak ke sekolah tumpang tue.. kebetulan Cikgu Sujaie cekgu aku yang otai tue pun xde la strict atau garang sangat... budak2 Darjah Enam masa tue lagi gila selamba dating around.. kalah laa remaja skang,, zaman tue pop 60-an hidup balik.. pastue dangdut dan CHa Cha Cha indon dan rock kapak is arising..

Mamat nie last aku nengok dia kat filim Black Jack Tenacious D The Pick Of Destiny.. cameo sekejap tapi bermakna gila bagi penggila metal.. wahahaha...

lepas nie sapa laa pulak menyusul jadi legenda? Geng Helloween?? Dreams Theater? manowar? Bruce Dickinson.. depa memang living legend..

tarikh lahir beliau sama dengan

No comments: