Saturday, May 29, 2010

SHREK FOREVER AFTER (DreamWorks Animation Pacific Data Images, Distributed by Paramount Picture 2010)



Orang cakap SHREK 4 nie lebih dark.. moody dan kurang kicked.. tapi memang mood Shrek dan dark feel tue ada.. cuma dia lagi berbaloi dan menghiburkan daripada SHREK 3.

Instalasi keempat nie menemukan Shrek dengan Rumpelstiltskin (peranan kecik masa Shrek 3).. Shrek di kemuncak kegemilangan selebriti.. anak Raja dan ayah kepada tiga anak.. bosan dan ingin kembali sebagai ogre yang ditakuti.. atau sekurang2 Ogre macam WARCRAFT ehehehe... dan dalam masa yang sama King Harold dan Permaisuri ada buat deal yang merugikan dengan Rumpelstiltskin... Shrek yang kurang berpikir tue deal jugak dengan Rumpelstiltskin dan Fiona serta kawan2 dan Far Far Away pun tergadai... bijakkk,,,

Puss In Boots gemuk malas jadi pet FIona.. Fiona pulak panglima perang pemberontak (di mana dunia alternate hasil deal dengan Rumpelstiltskin menyaksikan Rumpelstiltskin jadi raja Far Far Away dengan bantuan ahli sihir kebayan ramai2 dengan penyapu terbang.. watak2 Ogre baru diperkenalkan dan lebih kool.. dan berketerampilan.. lawak Gingerman jadik ganas.. :)):

Moment lama filem pertama dibawak jugak ke dalam beberapa babak sebagai kenangan.. dan memang bijak.. sangat bijak.. aku soka..

Lagu Hellalujah Leonard Cohen yang dalam filem no.2 dulu Rufus wainwritght bawak pun diguna lagi... takde lagu baru rasanya.. lagu2 80s pun diguna pakai.. lagu I'm A Believer Smash mouth dari SHREK 1 dulu pun diguna lagi..

No comments: