Wednesday, July 07, 2010

Oh Tidak ! (Ezzah Fatin dan Aedes, KarnaDya 2010)



Aie memang banyak infuluenced lokesan budak2 sekarang.. dalam APO? ada Spider.. dalam Ujang ada Bacang.. dan ramai lagi yang pulunkan style dia.. even Aedes yang dah pulun komik pun tiru style Aie.. untuk kartun2.. Shah dari KOMIKOO dulu pun pulun style Aie gak untuk kartun cintan...

Ezzah Fatin menulis kali pertama tapi karya dia yang nie memang menarik... Cekgu encem tapi berjanggut.. karikatur atau kartun katik2 memang Aedes master.. lokesan terbaru dia macam nie- dan cerita budak sekolah- memang Aedes tengah pulunkan sekarang kalau korang follow majalah humor G3.. (yang skang dah agak kurreng sket..)

ke"malang"an diri watak utama- gal named Liyana tue yang selalunya tersalah dan terkhilaf.. sbb karakter dia yang agak ligan.. aktif.. outspoken dan gila2.. sellalu disalah anggap tapi cekgu ensem yang sorang tue gak laa mempertahankan dia all the way.. besh cerita nie.. sangat sesuai untuk preteen.. teens dan adults alike..

dengan size novel.. dan harga 10.00 ringgit.. aku rasa worthed gila.. baca dna miliki.. aku belikan nie untuk sepupu Hasma kat Muar.. tapi aku ingat nak beli satu untuk aku.. sebab lokesan Aedes..

No comments: