Saturday, September 18, 2010

SEIKIMATSU OKARUTO GAKUIN/ End of Century Occult Academy (A- Pictures, Aniplex 2010)


Aku baru aje mengikuti anime nie dengan minatnya selepas baca review dalam majalah GEMPAK dan coba episode premierenya di anime-access dan selebihnya pulun di streaming crunchyrroll...

Mengisahkan Maya, ambil alih sebuah sekolah yg deal dengan hal- hal occultism, mistik.. daripada bapanya yg obses dengan benda sama tapi meninggey selepas summon semangat jahat. So ada BUFFY.. ada HARRY POTTER.. ada X FILEs.. dan ada jugak bende2 apokalips yg menarik macam episode 2 deal dengan Nostradamus thingy..ada budak popular boleh bengkokkan besi di mana dlm epi 2 dio letak, state yang kecenderungan popular tue berlaku pada tahun 1997.. memang UK pun tengah gila dengan paranormal.. X files.. aliens.. zaman2 Ueri Geller naik tue.. malahan aku pernah angkat satu majalah cover paranormal yang cover jugak Toyol atau alien mendarat kat negara kita dulu.. even WAR OF THE WORLD pun dia pinjam kejap untuk sokonge cerita dia hehehe.. besh2..

lokesan cantik.. neat... karekter dan mood siri kelakar tak hengattt,,, seksi pun ado jugak.. besh2... boleh toraii,..seram dia pun boleh tahan jugak..

No comments: