Friday, September 24, 2010

YUNA Decorate (YunaRoom Records, Laguna Music 2010)



Aku da sambar nie.. tapi kind of late jugak.. by the time Super Something dah ruled radio sekarang..lagu tue lagu bonus tapi lagu tue rasanya paling hip.. light dan besh.. dari kebanyakan lagu..

Lagu Decorate memang identiti sebenar Yuna yang katanya banyak amik pengaruh artis mcm Sia, Norah Jones and the likes.. tapi aku paling tapaham kalau ada banyak (budak skang) samakan dia ngan taylor Swift.. lantak ahh tue.. pendapat peribadi.. (walaupun x kena..) sama la macam aku anggap Bunkface dengan lagu Melayu dia sama macam KRU.. analogi tue tak kena.. tapi aku rasa aku ada sebab kenapa aku cakap mcm tue.. hohoho.. boleh kot korang faham...

Piano- driven Penakut dan Gadis Semasa tue memang agak janggal bagi sebuah lagu melayu.. memang laa advanced tapi macam merepek laa..wahahaha..

Rocket ada "Broadway feel" kata Yunalis Zarai nie kat satu media..

Random Awesome dan Rocket pun stylo.. sudah menjadi favorite aku .. kiut.. sweet.. lyrical dan singing dio..

No comments: