Monday, November 01, 2010

TAKAZA #2 (Sitrahaslee, Komik M PTS Millennia 2010)


Gila bapak lama aku tracking, kesan komik nie.. dari Ampang Point.. dalam perut Kedai Buku Popular membawak ke mynews di mana2 bawak ke Mph maluri.. dalam banyak2 title komik M yang baru keluar.. sebarisan yang boleh aku sebutkan- AMIN.. PENDEKAR MELAYU TERAKHIR>> AKU, KAU DAN MALAYSIA.. SEMANGAT GAHSING.. BUDAK TAKRAW#2... SMASH# 2.. yang nie jugak yang susah dan gagal aku temui.. kenapa tah.. sehingga la tadi aku MCs wat urusan kawin2 aku kat kajang.. tak boleh siap pulak urusan.. damn.. kenapa la sengal JAIS nie.. aku jejakkan kaki aku ke kedai buku SMART di atas sana.. dalam perut Metro Kajang parkson Mall.. baru aa aku jumpa.. diorang dah la display komik nie tertiarap.. oleh kerana "hanya Jauhari mengenal manikam.." dan dah otak kita memang set nak cari komik.. dan memang penerbit PTS sedang mengungguli pasaran sekarang.. buku tue menelungkup ke.. tertiarap ke.. aku tau dah itu la fizikal dan rupa komik M yang aku buru..

Kecewa sket la aku dengan content sambungan kedua Takaza nie.. walaupun ada banyak lawan2 dan fighting.. tapi dah kurang kesan drama.. yang buku satu tue ada la hujan.. melankolik.. humor sket2.. mungkin sebab aku x bersabar nak baca betul2.. tapi aku rasa TAKAZA satu lebih cepat menangkap mata (ke atas lokesan dan panel demi panel.. ) dan pembacaan ke atas skrip yang stylo jugak masa no. satu..

Tapi takde laa teruk sangat cuma kurang drama.. yang aku suka samseng2 dia nampak laa agam.. nampak la kesamsengannya.. ada la feel 21 JUMP STREETS kat situ yg aku suka.. (polis dress deliquent jugak..)

No comments: