Saturday, November 26, 2011

EVANESCENCE Evanescence (Wind- Up Records 2011)


Setelah "membebaskan" diri mereka daripada liga Christian Rock sehingga diboikot oleh pengusaha dan tukang kempen Christian Rock,, Amy Lee meneruskan kesinambungan band dio tanpa Ben Moody dan nampaknya apa sangatla takde Ben Moody.. album nie menampakkan kematangan dan kepadatan permainan band walaupun ada beberapa lagu mungkin dibayangi sound music band lain sepertinya macam Within Temptation.. Lacuna Coil..

Tapi bolehla dikatakan ini album terbesh band nie.. dan daripada Amy Lee.. What You Want bersungguh memperkenalkan semula.. dalam lirik... dengan "Hello hello.." nampak sangat pengaruh music lain seperti terlihat dalam lirik "what you want you want" tue berulang.. macam ganjil untuk lagu rock macam nie... so betul aa kenapa Amy Lee cakap album nie ada pengaruh daripada Massive Attack, Depeche Mode... dan makcik gila Bjork.. idea2 tue terlihat dalam permainan piano... dan married dengan permainan drum.. seperti dalam lagu Swimming Home misalnya..

Untuk lagu2 lain.. gitar yang menderam je membezakan dan membawa kita kembali kepada sebuah band hard.. rock.. metal (ada sket aa metal..eheheh) dan gothic.. melayang dibawa suara Amy yg besh..

Lagu besh ialah My Heart Is Broken.. What You Want.. The Change..Lost in Paradise

No comments: