Tuesday, January 17, 2012

SUPER- NUR (Haris Norman Harizan, Buku Prima 2011)





Haris Norman Harizan dengan cepatnya menjadi superstar kerana komik ini,, bermula dengan sold out di Karnival Buku Karangkraf,, melarat meraja di kodai2 buku di Melaka, Terengganu dan banyak tempat di Malaysia.. kalau nak jelois kita cakap laa.. alaaaa.. memang Karangkraf hantar sket sangat kat kedai.. aku nak beli tak sempat eheheheh sebenarnya aku memang pengkagom mamat nie.. bermula dengan posting dia di Pergh mengenai projek indie Teknologi larangan.. tau2 ajer dah jadi 'orang popular' dengan buku komik nie...

Bayangkan.. jadi jemputan Nasik Lemak Kopi O dan menjawab lontaran soklan daripada pengacara baru (baru masuk TV9)pujaanku- Hunny Madu..Jumaat lepas.. dalam sesi yang besh.. itu satu achievement beb.. ehehehe syabas Norman..

Okay.. Supernur nie persembahan dia Syariah- friendly di mana karakter utama bertudung dan pakai kasut tinggi lagi huhuhuh.. nama heroin dan watak utama berangkai a la2 novel popular.. Azra Nazirah.. alter ego dia nie digambarkan sebagai menggelabah, huru hara tapi pakai kasut high heels... cemana tue hohohoh..

siapa2 selalu layan Supergirl macam aku boleh laa terima idea nie.. dalam tue ada awek ganas jadi antagonis dia nampak perut lagi.. nama Fanatasiah.. tapi aku pun tak berapa paham kenapa satu watak dengan emblem sama di baju dia dengan Supernur nie.. belasah Supernur kaw2... mungkin aku belum baca dengan proper.. eheheh aku baru je beli buku nie tadi kat POPULAR Book dalam perut Ampang Titik.. beshhhh.. pukul 2 petang tadi aku rembat sementara posted dua tiga kumik US untuk Chegu Zucafly kunun2 nak trade dengan kumik nie laa.. last2 aku jumpa jugak kumik nie dalam POPULAR deret dengan Burger dan Saga.. komik under Comix21.. skang bawah BukuPrima.. beszzh..

Persembahan panel dia yang awal2.. yg lembut2 tue takde aa aku suka sangat.. macam nak appeal kelompok yang penah layan CICAKMAN pun ada... sebab lokesan dan gaya Norman yang aku suka ialah raw terutama sekali pada rekahan lantai masa Supernur dihantam silambam oleh Fantasiah.. wowww itu dia aku suka Norman nyer style..

Lain2... muka Awek dia jemboo2 a la2 brader Yo! di zaman gemilang Gelihati..- nama bandar dia pun kool- Horizon Jaya.. checked!!

Rupa Supernur, dengan tudung mengingatkan aku macam Princess dari Battle of the Planets/ Gatchaman,.. meets Arcee TF dengan kepinkian dia.. kontra kepada Power Girl yang seksis itu ehehe..

Korang boleh usha jugak perkembangan beliau dan komiknie di blog ScifiSaga... o yeah!!

(Now aku tiba2 windukan komik projek Ajif bersama kawan2 dia duluss.. ROCK ke apa.. windu aahhh.. )

No comments: