Monday, February 27, 2012

ACTION COMICS #5 (DC Comics March 2012)


Reboot dan rombakan plot dan universe kesemua watak DC memang ganas dan menjerihkan.. letih nak kejor.. kita dihambat dengan dunia 52 mereka sekali lagi..

Selepas 4 issue Superman dengan jeans senteng dan cape.. dengan penceritaan semula yang bergaya.. diorang 'visit' sekali lagi usulan Superman yang udah well- known.. dihantar ke planet yang asing bagi bayi Kal- El.. tapi untuk issue nie.. Grant Morrison cemerlang gila dengan Jor- el menggelabah gila nak selamatkan anak dio.. siap suggest nak lalu Phantom Zone.. tak pasal2 penjenayah dari ruang tue nak jahanamkan port dio.. ada pulak Krypto si anjing kat shitu.. beshzzz beshzz terus send ke Bumi dan diangkat Martha dan Jonathan Kent seperti selalunya...

Terus loncat ke present yg pening- Anti- Superman Crew berbincang mengenai kedatangan Superman dan Superman berdiri sekali lagi dengan League of Superheroes..(geng2 Krypton..)

Komik sokongan kedua di muka belakang- sekali lagi dengan Jonathan dan Martha berkeluh kesah tak dapek anak kandung.. kesiannn..

Tapi besh lagi plot komik pendek, iringan dalam ACTION COMICS # 900 aritue di mana Jor El mintak satu mamat saintis provide satu kapsul atau apa2 sahaja yang boleh nempatkan baby dia selamat ke Bumi lokesan sekil pakcik Ryan Sook.. pendek tapi mengesankan..

No comments: