Monday, March 26, 2012

THE ASTEROIDS GALAXY TOUR Out of Frequency (BMG Rights, 2012)


Di sebelah Denmark sana pun ada satu lagi band dan entiti muzik pop yang baru ajer dikesan di US dan digunakan banyak jugak dalam TV shows tapi masih tak mendapat tempat yang memberansangkan sebagaimana perhatian meluas manusia terhadap Bieber, Adele, LAdy Gaga atau sebarang nama...

Entiti itu bermain disco pop dengan baik.. ada indie, funky.. mereka sangat original dan tidak terusik.. kalau korang sukakan.. Goldfrapp atau Nelly Furtado terawal boleh la gilakan band nie.. stylo, playful melodi.. dan addictive adalah antara terma yang terkeluar dari minda setiap kali korang mainkan music depa di kepala.. o yeahh..

Suara Mette Lindberg memang besh gilooo.. dan permainan music band memang stylo.. psychedlic pun adoo.. jazzy pun adoo.. ahh giloo..

Pengurusan artis Amy Winehouse yang discover depa melalui demo yang ada lagu berhantu- Around The Bend.. dan berkembang ke penggunaan iklan Ipod Touch dua tahun dulu.. tapi malangnya (tapi boleh jadi ada bagusnya..) nama mereka masih lagi tidak big sehingga sekarang ini.. sebab bila kau dah jadi superstar.. biasa kau dah x besh lagi.. ehehehe..

Untuk album nie.. single Heart Attack sudah tersedia dengan kegilaan melodi yang infectious.. dan delicious.. dengan suara Mette memberitahu dia perlukan perhatian dan cabaran kepada makcik Madonna atau mana2 artis pop yang ruled dunia skang..

Kekayaan music depa yang akan mengimbau kepada 70s dan funk yang pekat seperti dalam Major.. Ghost in My Head.. Fantasy Friend Forever dengan cepat akan menjadi favorite sesiapa.. bagaikan The Black Keys meets band disco dengan The Budos Band.. arghhh gilaaa..

No comments: