Tuesday, May 22, 2012

BATMAN #8 (DC Comic, Jun 2012)

Terbaik laa issue nie.. kalau issue lalu dipenuhi warna2 oren dan ceklat kelam..sebagaimana layaknya sebuah komik Bekmen.. (tue pun sebenarnya selepas zaman Image di tahun pertengahan 90-an  dengan SPAWN mula color scheme baru.. yang masa tue pewarnaan komik DC dan Marvel masih konyol lagi...) - issue nie penuh dengan warna hijau gelap.. sebab nak menggambarkan suasana malam di Batcave dan Wayne manor.. dengan neon.. yang ijau.. besh..

Talons- atau Courts of Owls bertebaran dan attack Batman sekali lagi.. bekmen baru ajer mikir cemana nak protect Gotham.. gilakk.. pertarungan penuh dan puas atie.. kadang2 rasa macam have komik CONAN pulak... tanpa pedang.. lincah betul Wayne bergasak.. kepung punya kepung.. Bekmen pun kurung diri dia dan keluar dengan armor bagak.. (tapi buruk, sebenarnya ehehe.. macam baju perang purba campo Robocop campo Ironman terawal tue..) 

Scott Snyder dan Capullo memang buat korang drooll laa.. gila beshh.. kepada siapa yang suka inking bersahaja.. tapi cunn..Jonathan Caplion aa kena kejar balik Capullo nyer pencil..

Komik sokongan- cerita dilukis oleh Rafael Albuqurque tue- dengan sapuan ganas campor inking keras.. gilak.. lagi evil.. rupanya sebaik cabut satu cip dari badan satu ekor askar2 The Owls tue.. selepas nama- nama penting yang membentuk komuniti elit Gotham didedahkan dalam komputer.. by the time tue laa.. blam blam blam.. dan krcchakk.. nama- nama tue diburu dan dibunuh... yakhhh.. evill doww.. besh2..

Berjayakah Wayne dan Alfred survived dodok dalam Wayne Manor dengan kepungan orang jahat sebegitu ramai? Waaah.. tunggu next issue..

Haruman duit ringgitmu bertebaran tapi puas atie sebab lukisan dan cerita sama besh..!!

No comments: