Thursday, May 24, 2012

KEANE Strangeland (Island, 2012)

Keane baru mencadangkan.. kadang2 kalau stayed je dengan sound yang kau dah ada.. ejas sket2 dengan Beatlesque singing.. 80s feel.. sonic sket.. kan dah sedap?? Oh Keane.. kau da besh dengan semula.. kadang2 kalau kau ada idea merepek dengan world music dah macam Coldplay tue.. sampai da ilang identii rock kau.. tapi UK tetap angkat Coldplay band paling besh dalam dunia.. 

Suara vokalis di banyak tempat da macam McCartney pehal?? Sedap sialll..

favorite aku dari album nie ialah Disconnected-  trick lama yg da biasa di telinga kamu akan Keane.. trick HOPES AND FEARS.. ada banyak kritik music Barat cakap Keane tak berani keluar dari zon selesa dia.. memang aa siapa nak tanggung risiko dan siapa tanak selesa.. kan??  Silenced by The Night.. Sea Fog.. dan lagu You Are Young.. sepuluh kali lagi sedap daripada the.fun We Are Young wahahaha..

(Sebenarnya Keane da pun amik risiko sebab hired producer Dan-Grech Marguerat yang mencantikkan album The Vaccines baru nie..untuk produce dan monitor pulak album depa.. )
Soo.. bottom line dia, Keane baru memang sedap.. dan inila band yang menyebakan remaja sukakan One Republic dan The Script.. tapi band2 tue tak menarik.. aku lagi suka Keane baru nie.. yayyy!!  

No comments: