Wednesday, June 27, 2012

SUPERMAN VS THE ELITE (DC Direct, Warner Bros 2012)

DC Comics memang tengah rajin angkat beberapa siri dalam Superman dan Dc Universe yang dirasakan kool. Macam movie nie- diangkat dari  What's So Funny About Truth, Justice & the American Way dari ACTION COMICS #775 tulisan Joe Kelly- dengan cover Tim Bradstreet masih main inking manual lagi.. tahun 2001..     aku tak penah baca pun tapi aku penah kenal sekali sekala villain nie muncul selepas dari plot dalam komik nie..- Manchester Black.. sekor punk British dari kumpulan antihero The Elite tue.. 

Motif The Elite muncul dengan Superman rupanya untuk mengetengahkan ideologi dan perjuangan depa sebagai antiheroes dengan penyelesaian terhadap orde baru dunia menangani keganasan: iaitu dengan keganasan.. dengan kedatangan The Elite dengan slanga Brit dan attitude punk.. stylo tue.. memang menyindir ideologi Amerika jugak menangani musuh2 mereka dan nampak poyo bila datang dalam jasad hero seperti Supe.. memang beshhh..

Kemarahan Superman selepas disilambam The Elite memang moment terbaik.. dan rupanya Supe masih boleh mengawal kemarahan dioo.. poyooo.. tapi besh..

Nampak macam geng2 animasi Hellboy je pulunkan design.. malas pulak nak wiki nama2 pemulun worknya ehehehe.. 

No comments: