Wednesday, July 18, 2012

Kenneth Rocafort dan Scott Lobdell Misi Menyelamatkan Superman

Sesungguhnya usaha DC Comics merombak dan mereboot kesemua komik depa ada yang berjaya dan ada yang menemui jalan buntu, lebih-  lebih lagi bagi watak kegemaran yang menjadi ikon utama- Superman. Selepas George Pérez, Keith Giffen and Dan Jurgens
menulis dan mencuba.. nampaknya hype permulaan jer yang menjadi rembatan.. masuk no. 5, issue 7, 8- dah tak tentu arah balik..

Bagi title Superman- ACTION COMICS pun macam tue jugak.. mula2 dah menarik- dengan T shirt dan seluar jeans lipat a la budak ladang.. alih2 dah melompat, twist tah ke mana- mana dengan Superman Earth lain pulak.. Superman Obama pulak.. adessss.. serius takde fokus cerita..

Title JUSTICE LEAGUE oleh Jim Lee dengan BATMAN jugak diterima ramai sebab lukisan dan drama dalam skripnya.. Scott Snyder punya Bekmen plot- COURT OF OWLS leh diconsidered antara meletup2 naik selepas HUSH Jim Lee..

Untuk Superman, walaupun DC Comics dah supported dengan DVD kartun SUPERMAN VS THE ELITE- ada pulak menyalahkan animasi tue yang membuat orang rasa, menilai semula Superman sebagai "boring, has been, so yesterday dan.. errr tak kool dan x hype.. 

Tapi September ini- Scott Lobdell pulak dikerah, memanggil pulak mamat Kenneth Rocafort yang aritue pulun REIGN OF DOOMSDAYS tahun lepas.. dan RED HOOD AND THE OUTLAWS . waaa.. ada sedikit harapan cerah inking dengan warna warni berus keriangan.. yayy!!  

Menurut artikel di Huffington Post, Superman di tangan Lobdell lebih berkisar kepada bagaimana Jor- El mengetahui kemusnahan Kyrpton (sekali lagi)- dan depa nak bawak balik watak Eradicator..


No comments: