Tuesday, June 04, 2013

SUPERMAN UNBOUND (DC- Warner Bros. May 2013)



Animasi nie berdasarkan saga/ dalam panel komik Superman: Brainiac membawak kepada  event crossover Superman + title sanak sedara dalam The Lost Krypton sebelum rombakan semula semua design DC Universe dalam New 52 mengisahkan Brainiac dengan kapal terbang kepala tengkorak dia invade dan attack jajahan2 baru serta "mengKandorkan" semua planet atau tempat dia jajah tue.. yakni mengocikkan dan memisahkan mereka dari dunia luar...  sebab Kandor adalah ibu kota Krypton yang disinggahi Brainiac.. Supergirl ada sama masa tue.. 

Metropolis pun tak terlepas dari sasaran. Duaplo minit terawal yang menjadi teaser muvi nie memang nampak stylo apabila Supergirl yang stylo dan emo tak pasal tue berada di Bumi dan melanggar Superman nyer prinsip yang dia dah feature kat manusia Bumi.

Superman dilukis dalam nie berdagu panjang.. as usual.. design paling kool aku gase.. still Superman vs The Elite aritue..Lois Lane dilukis macam sebarang awek Disney.. only sedikit sassy.. tapi peranan Lois macam x besar di sini..

Brainiac nampak evil.. dengan mata terperosok kecik.. macam Pakcik martian Manhunter pun adoo..  Design askar drones Brainiac pun besh,.

Superman nyer flight dan fight scene terpuji.. as usual..jugak penampilan istimewa Zor El dan Alora..sanak sedara Superman.. 

No comments: