Friday, October 11, 2013

SARA BAREILLES The Blessed Unrest (Epic 2013)

 Tau tau jer dah enam tahun berlalu semenjak.pengenalan Sara ke dalam showbiz dan  dunia hiburan AS. Love Song adalah addictively power pop dengan gaya "Fiona Apple yang lebih pop dan mainstream "atau mesra radio. Satu album selepas tu terlepas pandang dan yang ini memang mencadangkan kematangan Sara dalam penulisan dan penghasilan lagu. Dengan bergayanya jugak album ni menempatkan dirinya di no 2 Billboard Julai lalu di belakang Jay Z punya latest offering aritu. .disebabkan portfolio lagu lama dia tue.
Tetapi semua lagu dan mood terutama lead single- Brave, Chasing The Sun mencadangkan "Alanis Morrissette" yang baru dalam jiwa Sara.. adventurous. .. beautiful + sweet..be it piano stuff or accoustic stuff.. semuanya beautiful..

Manhattan sangat slow tapi beautiful.. ada jiwa.. bossanova, lounge stuff.. Satellite Call pun slow sementara Cassiopiea  adalah pop dari sebarang artis terkini.. cuma ada sisi matang daripada makcik nue.. 

Variasi mood dia boleh dibanggakan jugak berbanding dengan pop queen country Taylor Swift yang sangat overrated tue.. favorite aku- lagu Eden, Islands tapi tutup dia lagu slow patutnya letak laa antara dua lagu favorite aku nie closing dia.. baru aa ada kicked or impact!


.






No comments: