Tuesday, February 25, 2014

YURIENA 2 (MF Ajif, Kosmo 2013)

Tahun 2009 yang lalu.. kita terpukau dengan kehadiran strip YURIENA yang membawa feel Thundercats versi Ajif ke alam bunian ciptaan beliau yang diakhiri dengan Yuriena ditinggalkan oleh Lionar terpinga- pinga di alam manusia moden..

Mulai Jun 2013 sehingga November 2013 yang lalu pulak.. Ajif membawakan kita Yuriena 2 dengan twist yang lebih menarik lagi di mana Yuriena dijemput semula oleh ____________

Apa yang menariknya ialah beberapa ulangan pertarungan Hang Tuah dengan Lionar dan siluman musuh- musuh Lionar diulang semula kali ini dengan twist baru di mana Lionar tiba- tiba panic semacam.. dan lost semacam.. Hang Tuah pulak serba keliru tiba- tiba...

Dan motif serta niat Raja Agussar Hasta Peri - Pemerintah Tertinggi Bangsa Peri puak gunung. tue sangat misteri.. adakah beliau betul- betul jujur menjemput Tuah ke dalam pertikaian Lionar dan musuh- musuhnya?? 

Dan bapak gila ramai siluman- siluman baru mencabar beliau.. betapa banyak musuh Lionar kali nie..
 
Sikit punya kerek Nenek kebayan Siluman kekugha (tiru Mail UPIN dan IPIN nyer..) mencabar hero tue yaa..

All time favorite.. Hang Tuah terbangggg!!

Raja Agussar Hasta Peri - Pemerintah Tertinggi Bangsa Peri puak gunung. yang misteri..

Melankoli.. jiwang jugak Lionar.. Yuriena remaja pun dia crush..
Seperti biasa Ajif membawakan kita alam khayal Melayu tahap tertinggi dan design alam bunian hibrid dengan alam fantasi dan separa moden. Hang Tuah terbang sesuka hati.. kalah Dragon Ball huuhuhh..

No comments: