Wednesday, March 05, 2014

DAMON ALBARN Everybody Robots.. Everybody Robots single

Damon Albarn kembali dengan offering solo.. paling last aku ada dengar seketul aje kot aku dengar projek Rocket Juice and the Moon.. projek dia bersama Flea RHCP dari web We All Want Someone to Shout for..aritue.. dan yg aku pulun The Good, The Bad, and The Queen.. sekarang nie dia akan kembali dengan Everyday Robots.. projek solo yang dari haritue aku dah dengar.. the making nye..dah setahun rasanya..

Single nie- Everyday Robots meletakkan sample dari"The Gasser"- Lord Buckley.. dan kendian Danger Mouse bermain dengan emo dan elektro dia yang besh.. dan suara deadpan Albarn yang dirindui.. masuk lirik- lirik yang padu.. dan emosional.. memperkatakan tentang kehidupan kita sekarang, line 'we are everyday robots on our phones'tu memang something.. plus drumbeats.. ada jugak yang cuba menyamakan dengan projek Thom Yorke solo The Eraser tue..

Perhatikan jentikan sosial dia yang amat menarik dalam keseluruhan lirik.. album akan keluar dalam Parlophone dan Warner, April nanti dengan beberapa profile membantu seperti songwriter Brian Eno, minah Bat For Lashes dan Leytonstone City Mission Choir oh yeahh..



No comments: