Saturday, April 12, 2014

HACKTIVIST Hacktivist (2013, Wake to Reality/PIAS Recordings)

Dua tahun lepas aku dengar satu lagu band nie..Hacktivist dari cd Metal Hammer compi tapi sebab recognition dan profile diorang susah jumpa kat internet.. aku xletak sini..

sekarang diorang dah big gilo.. dan Metal Hammer adalah antara media yang memberikan sumbangan besar menaikkan depa.. akar music rock diorang berasal dari band Heart of Coward yang diorang tinggalkan..
band nie dah big gilo kerana penerimaan masyarakat UK terhadap isu political dan social ills yang band nie tackled dalam lirik2 diorang.. memang sesuai dalam genre dan kelompok HC.. dan mood lagu diorang yg agressive..

layan kalau korang nak progressive metal tapi ada rap singing.. dan elemen hardcore rock jugak!! (teknik gitar terkejut terkejut- dipanggil Djent)

layan kalau nak dengar nu metal a la Limp Bizkit atau POD tapi yang nie banyak elemen prog terutama gitar dia.. yg merayau sana sini.. beshh.. seangkatan laa dengan band semacam Brutai.. Haarp Machine.. Invocation dan prog seperti The Contortionist.. band2 HC, tech metal dan prog metal hari iniyang menggunakan sekil Djent jugak dalam lagu2 diorang..



fav aku dari EP nie wud be Hacktivist sebab aku mula kenal depa dari lagu nie dan Cold Shoulders  sebab dramatik giloo..

No comments: