Monday, June 30, 2014

TE@MARE - Ben Wong, Gempak- Gala Unggul Resources 2014)

Selepas menderhaka pada tahun 2007 gitu.. (zaman geng2 komik Malaysia masih rancak gone indie dan mencuba sejak 2003) -tetiba Ben Wong yang tengah memahat nama di Gempak keluar dari majalah tue dan membikin Powder. Powder tak bertahan lama tapi premis dan idea cerita, konsep majalah dia tetap menambat hati. Ben buat e-comics Comixside.. muncul di sana- sini.. termasuk The Star edisi Melayu seketika.. (Ahad supplement)..dan PTS!! dengan .
Reda dan Atan.

Sehinggalah Mac lalu remaja- remaja dan remaja tua seperti aku rejoiced bagai nak rak dengan kehadiran semula novel grafik beliau bersama Gempak..

Ada feel FATAL CHAOS cuma buku ni awek ganas protecting hero.. hero mungkin simpan kuku.. Keiko tue memang laa macam watak awek tomoi yang lalu.. Ryder konon2 ada part macho walaupun awal2 tue ganas gila ehehe.. lepas tue ada pulak Mia di tengah- tengah kerumitan hubungan Colin- Ryder- Hana.. besh besh besh.. eye candy as usual.. style Ben yang sentiasa raw dengan garis- garis tapi cute..

Seperti kata pengantar introduksi Ben di awal komik.. dia memang intend nak memberi hiburan kepada peminat- peminat dan nasib baiklaa.. dia janji akan pulun cerita nie hingga buku 3 atau 4. wahahah sebab aku xlarat nak follow.. 

No comments: