Saturday, December 06, 2014

KISEIJUU: SEI NO KAKURITSU/ PARASYTE: THE MAXIM (Madhouse, Animax 2014)

Sebuah adaptasi animasi kepada satu manga popular 90-an dengan idea berkisar alien berbentuk parasit sama ada dia melindungi perumah dan menyerang alien yang lain.. dengan pisau2 keluar dari tangan dan badan dah macam Witchblade.atau sedara mara dia yang popular macam Darkness aritue... bila kita usha balik rupanya idea dia nie lagi lama daripada Witchblade.. cuma cara alien dan parasit attack tue ada sikit macam Blade atau Alien..

Dengan cepatnya idea seperti Kamen Rider dan KARAS terlintas sama sebab dua tue pun mengetengahkan alien menjadi protector kepada perumah dia yang baik dan menyelamatkan manusia.. dan dunia.. yayy!!

Mengisahkan Shinichi Izumi, nerd dari sekolah tinggi di Tokyo yang dimasuki enititi alien pelik semacam insect dan terus menyinggah ke tangan kanan dia.. rupanya ikut idea cerita nie kalau alien tue tak menguasai whole body dan kepala dikira alien atau parasit yang gagal. Begitupun, parasit yang dinamakan Shinichi sebagai Migi atau right hand nie.. nampaknya banyak membantu Shinichi dalam tindak- tanduk dia menghadapi alien2 parasit lain yang dah membuat onar.

OP dia a la Nu Metal a la Linkin Park terawal tue sodapp.. Let Me hear nyanyian band lasvegas atau nama panjang band tue- Fear and Loathing in las vegas.. wheeww..


No comments: