Friday, April 29, 2016

BATMAN #51 (DC Comics, June 2016)


Dah lama sangat x embraced peluk cium komik US fizikal.. BATMAN #51 diheadlineskan sebagai buah tangan terakhir Syder bersama pakcik sado Greg Capullo.. break dan away daripada Gordon last issue bergaduh dengan Mr Bloom adik beradik dan last Gordon jadi Batman dalam kostum perang besi.. dan Bruce kembali menyarung kostum Batman..

Issue nie walaupun pemanas dan geli geli ajer.. tetapi sapuan inking dan berus Capullo dan persembahan panel dan scripting masih ada feel yang sangat novelty dan menyetimkan.. dibuka dengan panel Alfred turun tangga served Bruce di bawah Batcave dan macam biasa ada jer conversation menarik dan provokatif antara mereka berdua... macam biasa kerak DC sudah tau yang Alfred adalah The Outsider di masa depan dalam timeline New 52 atau mana mana timeline alternate DC..


Mereka saling provoke memprovoke


 Kesemua villain ada kali nie.. Black Mask duduk dengan Penguin.. Ivy, Riddler, Killer Croc (difahamkan akan bersama Harley menyertai group baru Batman untuk REBIRTH), Mr Freeze rambut mohawk jugak.. rad!!)
Siapa pulak makcik nie?

Batman turun mencari siapa buat hal malam nie. oh yah- Court of the Owls keluar jugak malam tue.. depa beduk sorang mamat dan depa panggil mamat tue penny- one? Alfred lagi aa tu??




























    Turns out mamat dalang buat blackout malam tue adalah mamat dengan jambang dan encem macam Wayne tanak jadi Batman aritue dan membelangkaskan diri bersama Julie Madison aritue.. ceittt.!!!. tapi Batman lepaskan dia dan soh dia pergi school balik? Siapa eh? Adakah dia abang kepada Bluebird or Harper Row?


Macam biasa gajet dan design Capullo untuk Batmobiles nie mmg cun.. walaupun ko dah pernah tgk car nie dalam issue terawal..
 

No comments: