Wednesday, December 14, 2016

THE WALKING DEAD SEASON 7 mid Season Finale

Mid season kali ni ditinggalkan dengan kemuraman.. dan dragging sikit..kalau korang di tempat Rick Grimes dan people dr prison then Alexandria rasa dah lost dan beremo dah.. dengan shocking opening pilot dan episod- episod seterusnya sengaja diletakkan dalam kemuraman yang panjang.. Progress attachment jiwa Daryl + Dwight ditunjukkan di prison Negan..
watak Carol bermunafik di perkampungan The Kingdom adalah kemunafikan Carol  seperti selalu.. selalu menggelikan hati.. tapi ujung episode dia takkan Ezekiel nak try dia kot?? Wahaha.. sebab geng pulun komik dia cakap Ezekiel supposed hang dengan Michonne..tapi untuk TV nampaknya Michonne dan Rick- dua karakter ikonik dari komik disatukan pulak sebagai couple.. episode 6 bila Tara terpisah dari bridge dan tiba- tiba terdampar kat pulau dengan komuniti semua perempuan- yang claimed depa pun ada pengalaman ngeri dengan The Saviors dan Negan.. fans dah mula rimas .. dan mengeluh.. terlalu lama melayan drama berat.. diorang nak Rick retaliate dengan cepat..lama sangat dia mendayus.. nafas dia menahan marah fronted Negan di ujung Episod 8 ni memburu.. Episode Tara tu menarik lagi sebenarnya.. walaupun ada feel LOST Series sbb kat pulau dan survival.. tapi semangat setiakawan depa mmg mengharukan.. nampaknya Februari jugaklaa kita dapat tengok bagaimana geng Kingdom.. Alexandria dan Hiltop akan retaliate menentang Negan yang licik. Theme dari Inception - Time oleh Hans Zimmer menutup dengan semangat yang besh.. sebuah ukhuwah yang power!! Sampai kita boleh lupa yang Alexandria kehilangan semua waris pembangunnya- Spencer dan Olivia yang jaga stok senjata dan food kat Alexandria.. Rosita is bad ass dan sexy as well.. sekarang diorang kena tunggu Carol "pulih" walaupun makcik tu dah tua tapi dia nyer bertindak dan plotting the attacks mmg terrrbaikkk!!

4 comments:

Rafi said...

Tu la slow sikit la season 7 ni.rick lambat betindak.lama sngt dia melayan
Patut rick da bole betindak dah

deaf-angel said...

tak follow langsung cerita ni, tapi aku ada angan2, kalau aku ada fulus aku nak beli compendium Walking Dead comiks yang tebal2 tu...
dahsyat aku tengok kat kedai buku

berteromber said...

tengah sedap2...sambung bulan 2 pulak...potong stim betul...hahaha...

myownmind said...

Memang biasa gitu aa .. break kejap.. bulan2 yg bz tue kdg kita xperasan dia sambung lagi lapan epi..

Negan dan punks dari Saviors tue ramai lhooo... dah la semua brutal..