Tuesday, July 12, 2005

Engine

Mula2 tak minat sangat followed citer nih.. sbb terasa kongkernya Takuya Kimura nie.. kadang ada watak tak kena dengan imej dia yg selamba.. sempoi.. tapi bleh jd pilot dlm GOOD LUCKO, pemain hoki ais dlm PRIDE.. pendakwaraya dlm HERO..(- aku rasa, Pride la sbb aku tak berminat sgt nak followed ceritanya... sbb Takuya masih digambarkan "too perfect", pemarah, tapi giving advices yg woww.. something..walaupun awek citer tue cun), last2 aku try jugak layan citer nie dan woww.. surprising- sbb Japon still pandai memainkan emosi dan masalah sosial masyarakat dlm plot depa.. sume watak dari budak sekecik Boo (MONSTERS INC.) sampai la ke pembantu masakan asrama budak2 tue.. memainkan peranan dengan baik sekali.

Seperti mana2 J-Dorama yang lain2.. Takuya, dlm dorama ini adalah Kanzaki Jiro, baru balik dr dipecat dr pasukan pilihan Formula One di Italy- adalah pemarah, dingin, rimas dengan budak, kembali ke Jepun untuk bertemu kembali dengan juru latih asal F1 di Jepun. Kendian tak semena- mena ayah dia telah menjadikan rumah mereka pusat asuhan untuk kanak2 Kaze No Oka Home, most of them dengan latar belakang keluarga bermasalah dr umur pre- school ke 19 years old. Dia dengan cepat menjadi part of family dan org rujukan budak2 tue.. yg mmg suka karekter org dewasa yg selamba, kelakar, something tetapi manly good jugak. Dia tidak diterima sbg pemandu pilihan bagi pasukan Jepun, tetapi diterima menjadi mekanik.

Dorama Jepun paling suka menyentuh polemik cara pendidikan formal dan tidak, emosi, disturbed seorang kanak2 terabai dan rebelious seperti Daisuke, Shinta, Shuhei dengan latar umur berbeza dr kanak2 hingga remaja, atau si gadis, Misae yang memilih kariernya yg sederhana tanpa difahami Tomomi, (lakonan Koyuki of THE LAST SAMURAI fame), gadis yang terjebak dlm cinta- Hida Harumi, Mo-chan fatso yang kuat makan
Aoi dengan bakat gal yg kawaii dan kakooii, Toru si abang kepada Aoi yg protective, Nao yg selamba, Yukie yang slow, Akira darjah 3,SHinta tadika dan Komori Nanae, si kawaii 2 tahun!!

Orang kata pelakon dorama dipilih menepati karakter sebenar mereka. Patut la dilihat realistik dan mengesankan. Tearburst kat part rumah Kaze No Oka Home nie terpaksa ditutup dan depa berpisah atas desakan dan asakan mendatang. Misae kata.. "apa guna menangis? APa menangis dapat ubah? Kita tetap terpisah.." Shunta dan Misae.. hero apatah lagi.. berjuraian air mata... huhuhu..

Cast : Takuya Kimura, Koyuki, Aya Okamato, Harada Yoshio, Yuki Matsushida

No comments: