Monday, July 18, 2005

LITTLE WHITE DRAGON





Kalau semalam tak puas dengan Cecilia Cheung.. Sallam yg berpuluh kali ajak aku layan cerita nie akhirnya berjaya memujuk aku layan cerita nie selepas letih tunggu kesudahan ARAHAN(Korean) walaupun fighting dan efx dia superb.

Mulanya aku ignored filem nie kerana heronya adalah Francis Ng, biasa menjadi antagonis dlm genre kung fu selain berlambak movies nak dilayan masa tue..aku dok skipped Media Player tue dengan tak sabar. Rupa2nya filem ini sangat sweet!! Aku salah nilai mamat Francis Ng..

Filem2 HK sekarang banyak yang lebih relax, classical, selepas melihat kejayaan besar CROUCHING TIGER HIDDEN DRAGON gone international di samping mengekalkan tradisi tipikal- manusia melayang, fighting, swordsman, assasin, bounty hunter dan peranan penguasa Dinasti dan Emperor. Romance menjadi theme besar di samping Kung Fu.. (so selamat tinggal Jackie dan Jet Li), added silly comedy ala2 Chow Sin Chi.

Scene lawak paling diingati ialah ketika White Dragon Sr., guru kepada Cecilia (White Dragon Jr.) memindahkan stances dan ajarannya secara "copy- paste- download" selepas dilukai bounty hunter Chicken Feathers (Francis Ng) ahahaha.. thanks to kuasa graphic.. Kung fu cereography cantik dan memukau. Perhatikan perkembangan Chicken Feathers yang rupanya buta bermesra dengan penyerangnya, White Dragon selepas White Dragon patah teruk ketika menduga beliau. Pada masa yang sama White Dragon menjalin hubungan cinta dengan anak Emperor.

Sweet... sbb Cecilia Cheung.. ohhh..

Okay.. added this to ur film library. Blessed.

No comments: