Monday, December 05, 2005

Sha Po Lang

AKA: Sha Po Lang
Year: 2005

Director: Wilson Yip Wai-Shun
Producer: Carl Chang
Writer: Wilson Yip Wai-Shun, Szeto Kam-Yuen, Ng Wai-Lun
Action: Donnie Yen Ji-Dan

Cast: Donnie Yen Ji-Dan, Sammo Hung Kam-Bo, Simon Yam Tat-Wah, Wu Jing, Liu Kai-Chi, Danny Summer, Ken Chang, Austin Wai Tin-Chi, Timmy Hung Tin-Ming, Kenji Tanigak, Chan Tat-Chee

Genre: Action, dark drama

Finally, a return to the eighties glory days! Gritty action! No popstars! And a plot where IT ALL GOES TO HELL!- LOveHKfilmreviews..

Bayangkan ini... Simon Yam sebagai Inspektor Chan, seorang polis dengan dendam dan kemarahan, Sammo Hung yang chubby, we longed to see adalah ketua mob Po, kingpin yang ganas gila, penuh plot, licik dan tak pedulikan sesiapa. Then datang Donnie Yen we longed to see too, joined jabatan polis bersama Simon untuk nailed the kingpin down.

Di tengah konflik dan pertentangan antara keduanya (Chan- Po) ialah keluarga masing- masing, dan kawan sepasukan. Di sinilah Wilson Yip bermain dengan plot, dramatik, naratif, emosi dan sumbatkan semuanya dengan aksi kung Fu yang menarik.

Skill filem 80-an (padat aksi dan keganasan) dan motion ala 90-an (slow, dramatik, sequence gambar perlahan untuk mewujudkan mood dan tension..) adalah wajah filem ini. Bolehlah kita bergembira semula setelah menyampah dengan Nicholas Tze, Ekin Cheng dan seberapa ramai superstar Hong Kong yang mementingkan rupa ajer..

Sedap tengok kung fu dan wrestle Yen membelasah taiko Hung... menyelerakan!!

A must see.. mark my word!!

2 comments:

Anonymous said...

sila lawat blog saya.....
blogkugoblokmu.blogdrive.com

Anonymous said...

sila lawat blog saya.....
blogkugoblokmu.blogdrive.com

2:59 PM