Friday, May 12, 2006

Lawak Kurang Hajar

Semalam aku ke Asyir- niat nak bayar hutang si Salman ke.. Salman xde kat rumah pulak.. kebetulan sampai2 tue azan Isyak.. mamat tue might be ke masjid dekat2 situ berjemaah..

then aku dan APis membawa diri aku ke rumah Hisyam yg terkenal crowded sbb ada Internet.. penghuni rumah tue takde la ramai tp pengunjungnya tak pernah berhenti dan putus.. sbb aku nak amik file YELLOWCARD light and sounds yg aku kirim kat SOlihin soh doload..

di mana budak2 tue beriya suruh aku tgk WAKENABEB mengenakan dua artis- Farid Kamil dan ZIana Zain.. aku tgk laju2 dan agak x berkenan dekat beberapa point..

Aku rs Adlin is really, really crossed the line and limit this time.. really gone too far!!


WAKENABEB yg kenakan Ziana Zain tue sgt x patut.. sbb ZIana zAIN TUE udahla honest gila.. dah la taat dan cepat lemah semangat..

pengurus dia yg bersubahat sama dengan Adlin pun mcm da tak larat dan x sampai hati nak teruskan plot busuk tue... serius aku x rs kelakar..

menghina Makcik tue.. bungkus dengan bag.. pastue pimpin.. naib baik pimpin.. dibuatnya so makcik tue jalan sendiri.. itu bukan lawak beb.. lagi di harijadi dia..

kalau putus napas makcik tue malam tue macamana?

aku rs kejahatan bangang mcm tue patut dihentikan..

aku dengar AC di sini Talk show bersama AC mizal da touched bende nie..

aku suka paste quotes dr mamat.. dr yg aku paham dr blog nie di santapanhati.blogspot.com...(sbb aku x tgk dr awal perancangan plot Adlin dan krew2 dia.. )- Ziana penah kena samun dan diikat? macamana Adlin dan NTV7 bleh teruskan plot bodo macam nie?

Belum lagi plot mengenakan Farid Kamil yg menggunakan polis dan premis polis tue..

So aku x jd bawak balik filem BUJANG SENANG dan dua file WAKENABEB tue... cuma bawak balik ROBIN HOOD MEN in TIGHTS... yg depa dolod.. then MACAM2 AzNIL tajuk SUKAN.. then OGGY AND COCKROACH... yang lain2 tak sempat.. ingat nak angkat gak Miyazaki's TOTORO.. tp APis kata tunggu ada Subtitle dulu baru angkat... MI3 tunggu lagi dua tiga bulan DVD release ajer lah.. ahahaha..

wakenabeb -ziana zain

aku telah menonton siri Wakenabeb iatu satu rancangan yang anchored by Adlin di mana celebrities akan dikenakan ala ala candid !!!..

tetapi dalam episode minggu lepas , aku merasakan cara ziana terkena adalah tidak lawak walaupun mungkin kreatif dan original..

Ziana dalam episode lepas telah dirompak oleh 3 orang yang bertopeng di dalam sebuah tempat di mana ziana sepatutnya membuat persembahan( stand to be corrected!! ), ada dalam episode ini ziana and her manager( rakan konspirasi adlin ) untuk menggenakan ziana....memang ada adegan yang kelakar seperti eprompak nak kan autograf dan bergambar dengan ziana zain tetapi yang aku rasa risau ialah condition zianan zain yang nampak sudah macam hilang semangat dan mengikut apa sahaja yang disuruh oleh perompak tersebut...

...bagi sesiapa yang pernah dirompak/disamun, melihat keadaan ziana zain itu adalah sesuatu yang mengerikan dan bukan funny.....sebagai mangsa samun sebelum ini yang pernah diikat , threatened dengan senjata tajam dan fighting for my life, aku boleh merasakn agony yang dilalui oleh ziana zain dan kata kata beliau kemudian .." nasib baik aku tak kena heart attack" adalah amat benar sekali...

I was worried than ziana could would attempt her escape plan yang boleh menyebabkan beliau melakukan sesuatu yang merbahaya pada diri beliau..

so pada Adlin dan production team Wakenabeb!!!...careful dengan kezutan sebab aku tak nampak paramedic standby dalam kelian membuat kezutan ini...sebelum ada yang cedera, please berjaga jaga....



.. choose budak2/ artis yg kecik2.. lemah semangat..

.. kalau dia berani dia prank Awie la deyyy

Malam da larut tue... sbb aku dragged kat copy dan encoding clips pilihan nak kasi ceria kantin yg x berapa ceria aku keje tue.. Azmir Maidin treat aku dan Apis pizza a la Arab.. (pizza hangus ahahah..) dan shared mcm2 .. mostly aku dok ulang kebengangan aku thdp lawak jahat depa terhadap ZIana Zain yg da bermuka kelat dan tercungap lps beg kertas tue dibuka dr muka dia.. dan selebihnya bercerita psl what did Azmir dan si budak Bad dolod.. KAMEN RIDER BLACK..filem2 depa belum lahir dan membesar.. (1980s movies..) still have their time walaupun da nak peksa.. dlm rumah yg too crowded..

No comments: