Sunday, January 28, 2007

Cayalah Geng Les Copaque


Dah lama aku x cover apa yg aku minat....yeah- perkembangan komik dan animasi Malaysia... bukan x banyak .,.. hujung tahun lps jer seeing event2 komik mcm Cedkogen...24Hours Comic Day...MDCEC Pitch lagi.. then penubuhan Pekomik atau Persatuan Penggiat dan Peminat Komik Malaysia memberitahu kecargasan dan kesungguhan org2 Malaysia memartabatkan semula komik, seterusnya kartun Malaysia.. tapi oleh kerana aku x berada di Malaysia dan aku lack source nak report.. wpun ada pergh.com/ forum coverage.. tp aku rasa tabesh sbb aku x berada bersama depa kat Malaysia..

Masron sgt ske aku cover bahagian komik2 nie.. katanya.. memandangkan konon2nya.. dia rasa seronot singgah blog aku kalau aku bercerita pasal Aie ke... cth..

Apa kata kita cerita pasal nie?

Aku ske geng nie.. geng yg pernah menggempakkan dunia animasi 3D dan perkomputeran dengan kartun animasi 3d detailed tapi tabeshnya still selera Melayu- watak kebodoh2an menjadi hero utamanye.. MISI MUSTHAIL.. dikhabarkan dr MMU... tadi ada coverage pasal depa menang ANugerah Filem Pendek anjuran RTM dan FNM baru2 nie.. dan Al Jazeera berminat nak beli.. di Utusan tadi..

kekagoman aku tue terhadap geng2 nie mahu ku kongsi bersama dengan korang semua.. so klik ajerlah link di bawah.. malas poulak aku ndak meletak embeddan pautan bergeraknya di sini ehehehe..

tengok teasernye di sini..

http://www.youtube.com/watch?v=FHA0jUcWq4M

juga segalanya di sini.. ttg projek depa..

http://lescopaque.com


Lescopaque mmg marvellous dengan idea mengetengahkan keharmonian Malaysia.. humor dan animasi 3d dan filem yang smart.. aku kagom tgk dia main close up angle tue.. waahhh.. mmg sgt terujah..

sekalung congratz dan hope to see more of them

No comments: