Thursday, February 08, 2007

39th Egypt International Book fair.. (closing), 4th Feb ritue..





aih.. patutnya aku draft dua tiga hari lepas.. landing balik kantin selalu pun lupa nak updating.. apart tgk video lagu2 Damien Rice.. Amy winehouse yg kewl kat Youtube..

pagi 4 Feb tue aku coti keje dr kantin.. break.. Alia Nadia called.. ajak gi penutup Maarad Kitab Kaherah ke- 39.. (aihh sama umur tue dengan Grammy Awards kat US sana.. ehehe.. aku xabes2..) bersama Reihan.. aku pun da hampir terlupa.. ekceli budak2 nie dah berpuluh kali (seperti dikhabarkan Alia kepada aku..) ke sana usha scene.. x beli apa poun.. aku tau- seperti aku yg baru dtg mesir dulu pun- bukan reti nak beli apa2 yg good pun... except aku tau apa aku nak beli- backing issues komik2 terpakai.. (ada yg okay..) tp pasal komik tue dilambakkan di tempat exposed to sunlight kdg2 jadi tabesh je mutu komik tue dah.. pdhal issue few months back jer..

So aku pun pergi.. Alia dress glamer giler.. nagn baju kurung.. Reihan ganas semacam ngan niqab a la budak Turki atau Minah mesir.. membawa bersama seorang kakak.. mungkin baya2 Reihan gak sbb Alia panggey Reihan pun kakak..

dalam Tramco ada pulak Muiz.. so borak2 cincai.. then sampai laa kami kat nadi Sikkah.. aku pay the admission tiket.. tiket kali nie lawa..sponsored by Mobinil saingan Vodafone.. berlatarkan wajah Najib mahfouz.. aku pun poyo2 terangkan who is the man dalam tiket korg nie.. padahal aku pun tak pernah have lagi satu buku pun karangan dia.. ehehehee kira ok aa.. aku recognized the man...

kagom tul .. ALia looked over me dan Reihan nyer movement all the way.. (Hasmah jangan jelesss ekk? winkk**)takut hilang track.. aku x sempat ke belakang Hall Kompeni Perancis (ke German) dan Kompeni Al Ahram for Distributing and Publishing nyer Dewan where.. konon2 dua tempat nie jadi kunjungan org mesir.. birdies yg nak cr stuff In english ke.. overseas nyer books.. mags.. haihh soweeeee.. mmg mahal giler zaman2 aku dodok sini dr 1996 till today.. kalau beli yg Al AHram da amik.. bila dia pegang buku2 tue dan jual balik mahal gilos.. tiga kali ganda maa..

so aku kagom sbb da maju bebb..!!! ada dua tiga booth dan hall sendiri yg da pegang dan jual buku2.. novel2 inggeris.. buku panduan melukis komik handled by Frank Miller pun ada.. Alia da mula sindir2 "minat" seorang tua seperti aku.. aku pun cakap.. "Kau mmg belom kenal dunia aku Alia..."

Novel2 najib mahfouz in english.. buku2 mewah.. dekat Najib mahfouz Pavillion line pun banyak.. majuu..

novel2 vampire yg laris skang nie di Us dan UK..Cirque Du Freak aku cuba memahami tapi x dpt gak nak beli sbb gaji x cukup2.. sewa rumah baru nie pun org yg cover..terjual antara 40.00 genih dan fresh.. murah la tue.. novel2 dr Tv episode.. sambungan Eragon pun ada.. novel2 Tom Clancy.. aihh.. gerammm...

lepas aku terrambang mata dan Reihan dok cari2 Mashaf Quran yang besh.. padahal bleh je dapat free giveaway dekat Hall mamlakah Arab Saudi sana.. takde rezeki.. aku pujuk2 mamat kaunter pun x dpt.. aku mengadu lapar.. kami parted.. aku beli sandwich ayam for LE 7.00 then masa Reihan gila2 sambar poster Khat dan kaset2 Qari Quran dengan kakak Long dia tue.. aku cuba memujuk nak dptkan Mashaf Free Naskhah Arab Saudi.. tulisan khat Toha OSman.. (ilmu, data nie Rushdan kasitau aku..) semakin lama semakin chuunnn.. tulisan br lebih fresh dan nampak ringan.. tak dpt.. aku cumna dapat poster Al Alqsa.. yang kendiannya aku handedkan kat Reihan..

reihan masih borong kaset2 Quran.. Alia da start ngadu sakit kepala.. dan berborak pasal where to buy jeans.. aku pun tatau.. aku gi lari kat tempat jual mags lambak2 dan backing issues yg always crowded tue dan angkat dua komik Spider-man Civil War ties in few months back.. for 10.00.. x dpt angkat Bekmen dan Iron man.. alia sengih2 her tengok "tabiat" aku..

Reihan masih borong kaset2 Quran.. aku pun suggest dia angkat Yusof tulisan Amru Khalid.. the best drpd banyak2 buku dia.. Reihan x kenal dia.. kak Long dia pun x kenal dia.. aku pun beriya terangkan.. siap showed the poster dan kaset2 ceramah dia pun banyak terjual antara LE 1.25 sekeping.. kaset dan CD Reihan edisi arab pun ada.. depa pamer bawah dr kaset artis ARab baru- Nassem dan Sami Yussoff.. caisss...

aku berjaya soh Reihan dan kak Long dia beli Yusoff.. aku ckp.. Reihan baca la slow2.. mmg sgt besh buku tue..

kami parted.. semayang..

Reihan beli Fried Chicken.. aku jumpa Duwe dan Azmir baru lps borong Cd2 program Arab dan Quranic.. Harf beg sekali.. kaya depa.. budak2 Perlis dok usha2 akoo.. peduli hapa eheheh..

Reihan decided kami leave Maarad Maghrib.. setiap budak Melayu aku jumpa aku cakap..
"Ana Thiqah.... bawak Ustazah.. balik Maghrib.." ahahha...

Naik tramco.. sayup2 tepi jalan kat Trace Center ada pulak ICT International Fair.. baru open.. abes 7 Feb...

Malam tue kat Darul EHsan Cafe... lepas parted dengan ALia dan the rest Maghrib tue..abes makan2 malam gorengan Ustaz ABbas.. aku lepak ngan set2 saing aku budak2 Johore dan Zehar dr Phg yg selalu usha jeans dan baju2 baru di ABo Elaak.. dia ckp.. seluar sana pun da mahai...aihh tabeshnye..

No comments: