Wednesday, March 28, 2007

On and off.. weathered

Cuaca sekejap sejuk sekejap panas nie betul2 melotehkan badan dan kepala untuk menangggung dan membalacancekan bdn.. Ya Rabb.. give us strength..

Kepokaian tahap gilababas aku x abes2 lagi da x keja nie..
2007 anyone... what do u expect? pergi Sabie pun 3 genih taxi bg driver yg payah nak deal..

aku mmg tak abes2 berada dalam lingkaran kejam.. vicious circle of kesingkekan..

berkata bijak pandai akan pepatah: "bila kemiskinan mengetuk pintu rumah.. cinta dan kasih sayang melompat keluar dr tingkap.."

tersayang aku kata takyahla kerja... aritue called Ima dia emo plak... nak peksa.. aku hrp adik kandung pempuan sorg aku tue leh handle diri dia.. (she always did..) yg tak tahan ialah everytime ada bende tabesh kat Malaysia tue- aku yg tak abes2 lagi studi kat perantuan nie yg diblamed for.. patut ke? Mom sangat merindukan aku tue.. aku tau...

Tersayang jumpa nama Baieda kat blog aku yg satu lagi di Yahoo 360..dia pun majok2.. soweee... sekali sekala dihambat memori lama dan nama tue mesti naik.. sowee ek bushuk..

Bee out of track...entahla dia tue..

Reihan da nak balik Malaysia.. ALiya pulak rajin gi kelas Talaqi Quran...

Kitab kuliah Hadis Ahkam aku pushed baca sekejap.. berhenti kat muka 30.. yg lain2 banyak lagi x checked.. apatah lagi Juzuk 7 dan 8 Quran.. aihhh.. subjek lain pun kaw2 gak tue lebih2 lagi Usul Fiqh..

By now aku layan dulu Kitab Fatawa tulisan Syeikh Atiyah Saqr.. lagi besh baca... ada banyak gak topic2 dan permasalahan umah.. yg aku penah baca 2004 dulu.. terhenti kejap sbb tak bwk balik bersama masa balik Malaysia aritue..

kalau aku x pulun kitab.... aku pulun lokes2... mcm besh atau perasan besh..

membawa aku kepada persoklan kenapa aku x isi blog aku dengan fatawa? kenapa review kaset ehehehe.. aku minat membebel pasal band... so belasahlaa..

Aihh The Star saja ke yg cr pasal dengan negeri Kelantan isu Lojing skang nie? ada saja idea depa nak provoke Kelantan..

yayyy bulan 4 gonna have seluar baru belian tersayang..dan stock-up BLUES SELAMNYA yippiya yooo.. aihh nak peksa dah laa..

Rushdan take no IC aku untuk urusan bantuan.. lps tue tak teruskan.. tapaham aku.. aku kinda in need, desperately... sgt2 money nak teruskan hidup nie wehhh.. jgn main2...

budak2 keje Arau tatau apa cerita.. Fahmi da balik ke belom? awie rindu2 aku sampai msg testimoni kat Fwenster ahahaha dan x nampak da kepetualangan cinta Yon atau kepoyoan Ateng yg konon2 dia sorg je amik berat bab2 ilmu nie...

AF5? hmmmm.. dah tired of Aznil ..dance routine yg sama.. AF nie bagi budak2 yg tak pernah kenal atau dengar seleksi lagu drpd penyanyai asal jer gila2 sukakan bdk2 pelajar tue.. mcm depa br kagom Mawi bawak lagu Dewa dulus..

Aizat si gemok tue mcm besh.. rocking dia..

bleh la terhibur dengan satu moment Amy Mastura jd doctor check up on Dekna tue...yg tue mmg kelakar!! at least Amy mastura melawak x mcm Raja Azura yg tiba2 claimed dia Kak Engku.. atau senior segala..

bulan nie aku obses dengan seleksi mp3 yg berikut:
1. Ingkar- Bunga Cinta Lestari
2. With Love..- Hillary Duff.. gileeeee da kurus gile makcik nie.. apehal eik?
3. Extraordinary- Mandy Moore... awek poojaan Vovin..
4. Desecration Smile- RHCP, of Stadium Arcadium double CDS.. and their single album title yg sama
5. Ruby- Kaiser Chief..
6. Give It To me- Timbaland feat. Justin Timberlake ngan Nelly Furtado
7. Someone to Love- Fountains of Wayne feat. Melissa Auf der Aur mar.. (makcik bassist Hole +Smashing Pumpkins sekejap..)
8. Candy Man- C. Aguilera
9. I Want Candy- Mel C
10. Sweet Escape- Gwen Stefani feat. Akon (dia nyer nyanyi mcm Ms Swan- watak lawak dr MADtv tue jer.. ahahaha
11. Dashboard- Modest Mouse
12. Leave me Alone- Pink
13. Light Surrounding You- Evermore

No comments: